Jump to content

GT-märke på bakluckan


pools

Recommended Posts

Hej!
Är det nån som vet hur GT-märket på bakluckan är fästat? Varje gång man tvättar bilen kommer det in vatten under märket.
Sen rinner det fram varje gång man stänger luckan. Även efter flera dagar. Jag vill ta loss det och lägga in en silikonsträng
så att det aldrig kommer in nåt vatten där.

Mvh.
P-O

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Verkar sitta med plastpinns som verkar vara gjorda att gå sönder då du tar bort emblemet. Om de inte hittat på en annan lösning för EU modellen.

Antar att du skulle kunna bryta av dessa och fästa märket med valfritt alternativ.

 

Såg denna video på att ta bort och byta gt märket.

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

20 timmar sedan, TQL said:

Verkar sitta med plastpinns som verkar vara gjorda att gå sönder då du tar bort emblemet. Om de inte hittat på en annan lösning för EU modellen.

Antar att du skulle kunna bryta av dessa och fästa märket med valfritt alternativ.

 

Såg denna video på att ta bort och byta gt märket.

 

 

Tack för den videon! Har dom ett annat GT-märke i USA än här i Sverige? (Se bild i mitt inlägg) Jag gjorde precis som i videon, gick hur bra som helst. Jag borrade ut "nitarna" men kunde inte bända loss mitt GT-märke. Tog i så jag var rädd att bryta sönder det. Så jag gav upp.

Men tack ändå för era svar. 😊

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jag väcker liv i denna tråd igen då jag funderar på att plocka bort GT emblemet på bakluckan och ha den helt slät utan märke.

Tyvärr går det inte att se videon som länkades tidigare i tråden. Så frågan lyder om någon gjort detta och hur blev resultatet?

Link to comment
Share on other sites

Hej Tobbe!

Om du vill sälja ditt GT-märke, köper jag det gärna. Jag har kommit på en annan idé om mitt märke.
Kanske lägger in en bild så småningom. 

Hör av dej om du plockar bort det och vill sälja.

/P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2020-02-13 at 00:10, Tobbe1977 said:

Jag väcker liv i denna tråd igen då jag funderar på att plocka bort GT emblemet på bakluckan och ha den helt slät utan märke.

Tyvärr går det inte att se videon som länkades tidigare i tråden. Så frågan lyder om någon gjort detta och hur blev resultatet?

Jag plockade bort mitt! Satt bara med plastclips ,som så klart gick sönder🙈 o sen va det ju hål igenom panelen så det va ju bara att lacka om den ! Så det lär ju absolut bli bäst o billigast att köpa en ny utan emblem 😊

16147FB0-481E-4315-BAAC-1E4F5FED367E.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...