olechr July 27, 2018 Report July 27, 2018 Hej! Hur gör ni med oljebyten i motorn? Bytte i höstas och kör med den än i dag, har bara kört 300 mil. Men i displayen står det som meddelande att "dags att byta olja" trycker på ok för att få bort detta. Låter ni åren styra eller milen? Och hur nollar jag så meddelande försvinner? Bilen: 5,0 GT 2013. Ha de gött! Citera
Wallentin July 27, 2018 Report July 27, 2018 (redigerad) Det bästa är att byta oljan när du ställer av bilen. Då står motorn med fräsch olja hela vintern. Annars om du låter den stå hela vintern med skitig olja så blir det en del avlagringar i motorn. Om du nu ställer av den på vintern så byt när du ställer av den. Så kvittar det om du kört 300 mil eller 500 mil. Men mycket korta körningar eller hård körning försämrar oljan en del också. Så det får man också tänka på Själv har jag en 06:a, så vet tyvärr inte hur man nollar. Men borde gå att klicka sig fram i färddatorn och nolla Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund July 27, 2018 Report July 27, 2018 6 hours ago, olechr said: Hej! Hur gör ni med oljebyten i motorn? Bytte i höstas och kör med den än i dag, har bara kört 300 mil. Men i displayen står det som meddelande att "dags att byta olja" trycker på ok för att få bort detta. Låter ni åren styra eller milen? Och hur nollar jag så meddelande försvinner? Bilen: 5,0 GT 2013. Ha de gött! Citera
Recommended Posts