Jump to content

Automatlådetätning


Alin92

Recommended Posts

jag skall renovera eller alternativt byta min låda mot en manuell, jag har inte bestämt mig än.  Min nuvarande låda läker lite, eller mycket, lite oklart vart men det blir som ett streck under bilen, under lådans framkant,  så det är nog inte filterlådan, utan snarare främre packbox eller något.  Det kan även vara Påfyllandsrörets o-ring har jag lärt förstå, men jag har inte haft tid och ork att kräla in under och göra en djupare forskning på oljans väg ut ur lådan och ner på golvet.  Strimman under bilden är ca 30-45 sm lång.  Varje gång den har stått still!  jag skall fixa det, framöver, men skulle nu mest vilja få prylarna att funka i en månad till, så tar jag det sedan.  jag fyller och får fylla på Olja i lådan flera gånger  per dag i bland.  ATF typ F, Gulf, är den jag använder.

Nu är frågan kan jag använda någon tillfällig genväg, utan att sabba allt för mycket?  kan jag använda någon form av tätning, det finns flera leverantörer som säljer!  vad tror ni.  jag är en person som är rätt likgiltig inför "original", utseende" typ och stil"  jag vill bara att det skall funka.  Det är en Rat-Mustang, för att använda ett Bikeruttryck.  Ni alla kloka kan jag få era tips, finns någon tätning som funkar en del och inte sabbar lådan totalt.  Eller finns det något annat "husmorstrix" som någon trollkarl har funnit på vid tillfälle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...