Jawas August 14, 2018 Report August 14, 2018 Som titeln lyder. Har varit inne på att trimma 302an då den bara har ca 170hk. Vad tycker ni? Är det en bättre ide att investera i en större "färdig motor"? eller borde man öppna upp den som sitter i och få den renoverad? Tacksam för svar. Citera
Rasmus Olai August 22, 2018 Report August 22, 2018 Jag köpte ett edelbrock kit till min 302 med Alu toppar, kam, kam drivning, insug, förgasare, sen blev det borrning av block och högkompskolvar, det ända som är kvar av gamla motorn är vev och vevstakar. Kittet kosta typ 20000kr och block och kolvar 10000kr. Tror alla packningar och arp bult var med i kittet. Har precis startat och kört in kammen (jösses va nervöst det va) men allt gick kanon, har bara provat bilen lite så svårt att säga om det är bra grejer. Har skruvat allt själv. Gissar på 320-350hk, tycker nog det är rätt så bra pris för det. Bilen går riktigt bra och jag slipper kanske byta bakaxel å låda för det borde hålla;-) Citera
Recommended Posts