Jump to content

Recommended Posts

Som titeln lyder. 

Har varit inne på att trimma 302an då den bara har ca 170hk.

Vad tycker ni? Är det en bättre ide att investera i en större "färdig motor"? eller borde man öppna upp den som sitter i och få den renoverad?

Tacksam för svar.

 

  • 2 weeks later...

Jag köpte ett edelbrock kit till min 302 med Alu toppar, kam, kam drivning, insug, förgasare, sen blev det borrning av block och högkompskolvar, det ända som är kvar av gamla motorn är vev och vevstakar. Kittet kosta typ 20000kr och block och kolvar 10000kr. Tror alla packningar och arp bult var med i kittet. Har precis startat och kört in kammen (jösses va nervöst det va) men allt gick kanon, har bara provat bilen lite så svårt att säga om det är bra grejer. Har skruvat allt själv. Gissar på 320-350hk, tycker nog det är rätt så bra pris för det. Bilen går riktigt bra och jag slipper kanske byta bakaxel å låda för det borde hålla;-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...