Jump to content

Rasmus Olai

Klubbmedlem
  • Inlägg

    33
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Rasmus Olai last won the day on 14 juni 2016

Rasmus Olai had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    5889
  • Region
    Ö.Götaland
  • Stad
    Vikingstad
  • Yrke
    Lantarbetare
  • Intressen
    Allt med motor

Senaste Profilbesöken

778 profil visningar

Rasmus Olai's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

2

Omdömespoäng

  1. Blir inte klok på detta, när jag har bilen igång och man gasar lite så suger den ner bromspedalen, typ 4cm som mest. Måste ju vara bromsservon då? Jag har ju säkert mer vacuum än med gamla motorn så jag märkte det nog inte då. Är det bara att byta bromsservo eller ska man försöka sätta dit en fjäder till på bromspedalen? Ska göra en liten filmsnutt hur det ser ut. Mvh
  2. Så det är alltså huvudcylindern som ska se till att bromspedalen går tillbaka helt, verkar ju lite dumt, för det är väll en fjäder på bromspedalen också? Man kan ju tycka att det vore bättre med ett litet glapp till huvudcylindern så att bromsarna inte ligger på, vet du hur mycket glapp det ska vara om det ska vara något?
  3. Tack för svar Ska kolla det med pinnen, kan bromsservon bli dålig så att den inte släpper tillbaka pedalen? Det verkar som den funkar för det går väldigt lätt att bromsa Mvh
  4. Jag köpte ett edelbrock kit till min 302 med Alu toppar, kam, kam drivning, insug, förgasare, sen blev det borrning av block och högkompskolvar, det ända som är kvar av gamla motorn är vev och vevstakar. Kittet kosta typ 20000kr och block och kolvar 10000kr. Tror alla packningar och arp bult var med i kittet. Har precis startat och kört in kammen (jösses va nervöst det va) men allt gick kanon, har bara provat bilen lite så svårt att säga om det är bra grejer. Har skruvat allt själv. Gissar på 320-350hk, tycker nog det är rätt så bra pris för det. Bilen går riktigt bra och jag slipper kanske byta bakaxel å låda för det borde hålla;-)
  5. Hej, har precis fått ihop min nya motor och satt i den i bilen(lite sen jag vet;) nu har jag fått ett fenomen med bromspedalen, den vill inte riktigt åka upp hela vägen när bilen är igång, går bra när den är avstängd. Har köpt ny huvudbromscylinder eftersom den va lite dålig men ingen skillnad. Kan man få för högt vacuum i motorn?? Bromsarna släpper när man släpper pedalen så kanske inte är något att bry sig om, men det skulle kännas bättre om det va som det ska, är typ 3cm det rör sig om. Allt är luftat med vacuum sug och funkar som det ska. Bilen är en 69 med smått förädlad 302. Mvh Rasmus
  6. Verkar inte som dom behövde stansa in något nummer när den kom till Sverige vad jag förstår, får nog ringa bilprovningen och se vad dom säger. Dom borde väl se om det är gjort och vart det är i så fall. Känns ju lite tråkigt att stansa in ett nummer när det är nylackat i motorrummet.... mvh
  7. Hej!! Har en svensksåld Mustang 69a med vin nummer i rutan och på förardörren. Ska snart in på besiktning (så fort jag fått i motorn) och är nyfiken på om någon vet vart man kan hitta vin numret som, vad jag förstått, ska vara instansat när den kom till Sverige om den nu blev det. Mvh Rasmus
  8. Ska kolla värmeelementet, köpte bilen när jag var 18 å körde ett par år nu är jag 43... så den har haft tid på sig att torka;-) har svetsat lite underifrån så det är det som syns på bilden, men som sagt det är torrt nu. Kan väll även kanske ha skvätt in underifrån om det varit hål? Är likadant på förarsidan. Mvh
  9. Verkar inte läcka vatten från rutan heller.... kan det vara något annat som gör att det kommer in vatten? Verkar ju som det kommit in en del. Mvh
  10. Var nu provat att hälla vatten i gallret under rutan, verkar inte komma in något vatten i kupén (pust) har dragit mig länge för att prova. Men vad kan man göra för att förebygga att dom inte rostar sönder? Kollar rutan nu med....
  11. Tack så mycket, ska prova att hälla vatten på rutan å i ventilationen, så får vi se hur stort projekt det blir. Kan ju vara fukt som ligger kvar också, har typ svart heltäcknings matta i hela bilen, kanske inte är det bästa att ha men det låg i när jag köpte den, hör av mig när jag har provat. Mvh Rasmus
  12. Kan man ta bort den utan att ta bort rutan/kromlisten?Mvh
  13. Håller på som bäst med motorn då jag bestämmer mig för att kolla lite på mina rostiga balkar innan motorn ska läggas i. Upptäcker att det är rätt så rostigt under mattorna fram i bilen, har läst lite å undrar om cowl vent problemet är likadant på min 69,har läst mest om äldre modeller som har detta problem. Ser väldigt fint ut om man lyser ner i gallret men man kanske inte man kan se problemet. Det syns att någon har lagat golvet och upp på torped väggen, men det är ny rost som kommit så någonstans måste det ju komma in vatten ifrån. Är ju lite hål ner i där bränsle ledningen går igenom kan det skvätt upp där? Mvh Rasmus
×
×
  • Create New...