west70 August 14, 2018 Report August 14, 2018 Hej, behöver lite hjälp. Enligt info om ändrad bakvagn i Fordonsuppgifter har min Mustang "Bakvagn ändrad, Spiralfjädrar och länkarmar". Enligt min ringa koll låter det som en Four link, men varför sitter då bladfjädrarna kvar..? Se bilder och kommentera gärna. Hade tagit fler bilder även framifrån bakvagnen men fick frugan till att ta dessa då jag själv inte är på plats... Citera
Tbird August 19, 2018 Report August 19, 2018 Tyvärr så syns det knappast något som du frågar om. Citera
west70 August 19, 2018 Author Report August 19, 2018 5 timmar sedan, Tbird said: Tyvärr så syns det knappast något som du frågar om. Några fler bilder. Citera
Tbird August 19, 2018 Report August 19, 2018 Som sagt ännu dåliga bilder, då man ej ser allt från undersidan. Hissa upp bilen på en lyft och ta kort. Helt klart sitter det bladfjädrar, med stötdämpare som går att ställa på olika höjder. Dessutom finns det något väldigt klent fäste som inte används framför nedre stötdämpar infästningen. Citera
west70 August 19, 2018 Author Report August 19, 2018 Inte tillgång till lyft tyvärr, och nu står bilen på verkstad för småfix och eventuellt vxllåde-byte. Men det känns ju som att nuvarande dämpare skulle kunna ersättas med coil-overs och att man då tar bort bladfjädrarna eller blir det för instabilt utan länkarmar? Fästet bredvid dämparna är ganska rejält, frågan är om det är till för länkarmar? Citera
Recommended Posts