datmbn September 3, 2018 Report September 3, 2018 hur vet man när det är dags att byta/schimsa om lamellerna i bakaxeln ? Citera
datmbn September 3, 2018 Author Report September 3, 2018 Med bilen lyft, båda hjulen i luften och växeln i P så släpper diffen vid ca 80 Nm Citera
Corvette September 4, 2018 Report September 4, 2018 antingen väntar du tills de är helt slut och den bara ritar en 1:a och inte 11:a annars är det plocka ur och kika på lamellerna, och då kan man lika bra byta när man ändå har isär det Citera
datmbn September 4, 2018 Author Report September 4, 2018 Enligt Fords servicemanual så skall diffen tåla minst 27 Nm med ena hjulet lyft och växel i N på min fick jag värdet 45 Nm med den metoden. Så jag räknar med att lamellerna håller i ytterligare ett oljebyte Citera
Peter Ekelund September 4, 2018 Report September 4, 2018 Kör du mätningen på en hjulmutter då? Ifall bromsoket sitter kvar kan inte det bli missvisande då? Citera
datmbn September 4, 2018 Author Report September 4, 2018 Självklart måste man se till så inte bromsarna ligger på !! Lyft först båda hjulen så känner du fall bromsarna ligger på och i så fall måste man ju i alla fall åtgärda detta. Citera
Recommended Posts