Jump to content

Omröstning lackering - Vad tycker forumet?


Getaway sthlm

Recommended Posts

Dax för forumet att få påverka mina val 🚗

Jag har en -66HT där man vid pågående rutbyte konstaterar att lacken runt bakrutan har släppt och  lite rost finns runt kanterna (ingen överraskning i sig). Problemet jag nu står inför är hur man bäst och snyggast, reparerar detta. Jag har enl. en duktig lackerare en mycket ovanlig röd färg som han inte ens kan artbestämma. Den är nära Candy apple red men som sagt, den finns inte ens på hans färgkarta och han får inte svar med sin färgkamera.

Jag väntar nu på nästa lackare som skall ge råd & dåd men i väntan på detta, vill jag har forumets åsikt.

Skall jag be om offert på att...

A: Lacka om baklucka, tak och motorhuv med Svart? (finns gott om exempel på google)

B: Lacka om baklucka, tak och motorhuv med Silver? (inte sett någon som har det på google)

C; Någon annan lösning?

Att lacka om hela bilen är inte en option i daxläget. Resten av lacken på bilen är "ok" för nu och håller nog lite till.

 

Vad tycker DU?

mms_img1679658958.jpg

mms_img1184417881.jpg

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Sant som 68mustang säger. Första lackeraren tvivlar jag inte på kompetensmässigt, tror snarare motivet är att han är otroligt petig med sina resultat där jag kanske kan acceptera en liten skiftning. Har nu kontakt med lackerare #2 som ska kolla på bilen och komma med förslag. 

Mitt problem är att bilen verkligen har en speciell färg som inte finns på någon karta. Den ska tydligen likna 3 skiktsfärg men nyansen finns inte på någon karta. Kalla det både förbannelse och välsignelse. 

Ska bli intressant vad som framkommer som förslag i morgon men ”so far” har inte forumet givit ett definitivt svar 😉

Ändrade %s av %s (%s)
Felstavat
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...