Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Tog en sväng med mussen i helgen, allt funka perfekt!

Men när jag drog iväg över en korsning och åkt ca 50m slutade lådan driva helt, precis som om man hade lagt i neutral.

Rullade in till sidan och växlade igenom alla lägen P-D-1-2-R flera gånger, ingent driv på nån växel.

Stängde sen av motorn och startade den igen då funkade alla växlar perfekt på en gång och gjorde även så resten av dagen.

Nån som har nån idé om vad det berodde på?

Det är en tidig green dot typen kanske 64

Japp rätt mängd och röd å fin.

Den har gått ca 500 mil sedan jag renoverade den, då bytte jag lameller,band,bussningar,packboxar,o-ringar,servo,oljepumpdreven,packningar,vacum modulator, och installerade shift kit.

Bytte även trumma till en med 5 lameller

Satte även i en ny hughes converter.

Ventilpaket är det gamla som jag plockade isär och motionerade igång då det kärvade.

Fundera på om det är nån ventil eller nåt som kan ha låst sig och sen släppt när jag stängde av motorn och oljetrycket försvann???

Ok då har du en c4 alltså.

Ventilpaket är ju en grej som slits med tiden så visst kan problemet komma därifrån, men konstigt att det funkar igen när du slår av och startar direkt 🤔

Och den var inte onormalt varm eller så? För det kan ställa till för växlingen också. Du hade bytt Converter, vad kör du för stallspeed på den? Eller satte du dit original..

Hmm.. det är inte lätt att gissa så mycket mer om nu allt funkar som det ska igen. Ja har inge fler ideer just nu.  Hoppas det var engångshändelse. 

//Mattias

7 timmar sedan, 66musse said:

Hmm.. det är inte lätt att gissa så mycket mer om nu allt funkar som det ska igen. Ja har inge fler ideer just nu.  Hoppas det var engångshändelse. 

//Mattias

Ja det hoppas jag med :) 

Tack iallafall !