Alin92 September 28, 2018 Report September 28, 2018 Det är lite kul och sorgligt att se olika tiders sätt att handskas med rost och lappning. jag tror jag har alla varianter, från lapp på lapp, snygga kant i kant, popnit, både random och in fact stiligt gjorda, åsså sjävklart plast. Även Popnit som efter har blivit svetsade. Inte för sällan är det lagat på lagat, förmodligen för tönickarna inte tagit bort A) gammal rost, B) orsaken till rosten. Men det är trots allt inte så mycket och det mesta sitter ihop och det som funkar skiter jag och pillra i, det brukar bli mer problem om man lyfter på mattan. jag får se om jag får ork någon annan gång i något annat liv. Jag har haft den här HT:n i 3 månader nu och det är ingen felfri bil, framförallt det jag nämner ovan, men det går bra, växlar bra och maskinellt är det en åkarbil. Nu skall jag försöka byta bärarmar(de är helt slut) fjädrar, bussningar mm, så därför går jag över allt jag kan, med lupp, så jag vet att det kommer att hålla ihop. Men som sagt bilen är en arkeologisk uppenbarelse då det gäller lagningar Citera
Tbird September 29, 2018 Report September 29, 2018 Ursäkta, jag har läst detta inlägg minst tre gånger. Förstår fortfarande inte vad det gäller eller vad du vill.. Är det inte dax att för dig att lägga dig under bilen i garaget?? Börja jobba med bilen. Internet fixar inte bilen... Citera
Rudhan September 30, 2018 Report September 30, 2018 Intressant att höra hur olika våra bilar blivit behandlade, lite bilder på lagningarna hade varit kul, och så klart ser jag fram mot fortsatta berättelser om dina renoveringar. Grattis till bilen! Citera
Alin92 September 30, 2018 Author Report September 30, 2018 11 timmar sedan, Tbird said: Ursäkta, jag har läst detta inlägg minst tre gånger. Förstår fortfarande inte vad det gäller eller vad du vill.. Är det inte dax att för dig att lägga dig under bilen i garaget?? Börja jobba med bilen. Internet fixar inte bilen... Det är där den är, Det är ingen fråga mer ett påstående om hur mycket konstigt jag hittar. Den är på pallar i garaget! Citera
Alin92 September 30, 2018 Author Report September 30, 2018 41 minuter sedan, Rudhan said: Intressant att höra hur olika våra bilar blivit behandlade, lite bilder på lagningarna hade varit kul, och så klart ser jag fram mot fortsatta berättelser om dina renoveringar. Grattis till bilen! Jag glömde plast och glasfiber, som om det vore en båt. Glasfiber är förövrigt ett helvete att slipa Citera
Recommended Posts