Jump to content

302 cid trimm


Recommended Posts

tja har köpt mig en ford mustang 75 med 302 cid tittade på http://store.summitracing.com, och hittade ett trimmpaket för 3000 dollar paketet heter: Ford Racing Performance 302 cid 345 HP Engine Assembly. vore det värt att med dagens dollarkurs betala 21500 för det paketet eller ska jag välja

något annat. jag har en 2 portare på nu och undrar om jag måste byta till 4 portare motorn är ju ochså ganska smoggad den ligger på 140hk original. tacksam för svar ps jag har automat låda ds

Link to comment
Share on other sites

Jag kontaktade dom när jag skulle köpa motor och dom skickade en offert och lite info om motorer. Jag skulle ha en 351:a men det var lite högt komp i deras, tyckte jag därför blev det en istället från cobraengines.

Stig

Link to comment
Share on other sites

Tittar på deras offert och läser följande: Komplett turn key motor 393w ger 385hp . Innehåller b.a. KB kolvar 11,5 to 1 , nya GT 40 toppar , edelbrock performer insug 650 förgasare + en massa andra nya delar.

Pris 4900 dollar + flygfrakt 900 dollar. Det tar 8 veckor att bygga motorn, 1 vecka frakt. Båt är billigare skriver dom men tar ca. 5 veckor

Stig

Link to comment
Share on other sites

Hej. Varför inte köpa en komplett 302:a 300hk för 2900dollar.

eller en 460 Racing Engine 450hk :twisted: ! tvivlar dock starkt på att den passar hadde varigt gött för den kostar inte mycket mer dock ej lika komplett. men vad kan det kosta och skeppa hem en 302 turn key motor med båt. tacksam för ditt tips!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...