Jordshultamossen November 1, 2018 Report November 1, 2018 Vet inte hur det var för er andra men när jag köpte min nya Ford Mustang i maj 2018 så blev jag erbjuden en riktigt bra prova på försäkring via Ford försäkring. Säljaren bokade denna försäkring utan mitt medgivande och informerade mig först när jag hämtade ut bilen att den var försäkrad via Ford försäkring. Då jag fick villkoren samt faktura så kändes det som en riktigt bra deal. Då jag sedan 20 år haft tjänstebil så har jag inte behövt fundera över detta. Våra privata bilar där nu Mustangen ingår så har man av naturlig anledning fått hantera detta. Då vi haft en del privata bilar som min fru haft har vi vid flera tillfällen blivit erbjudna ”prova på ” försäkringar. Vi har haft Renault,Peugeot och BMW, senaste bilen var en VW. Samtliga har fått erbjudanden men när prövotiden gått ut så höjs premien till helt absurda summor. Jag kommer inte kommentera tidigare märken men efter en rundringning skulle jag spara ca 2500 kr på att välja annat försäkringsbolag istället för Original Ford försäkring. Sagt och gjort,ringde Ford försäkring och meddelade att jag ville avsluta försäkringen varpåman direkt började prata skit om övriga bolag. Samtidigt var man villig att sänka premien med ca 2000 kr....Jag valde dock att stå fast och avsluta försäkringen och byta bolag. Döm om min förvåning då förfallodagen närmar sig och jag blir orolig då jag inte fått något nytt inbetalningskort från mitt ”nya” försäkringsbolag. Ringer upp och får då reda på att Ford Försäkring inte registrerat mig som uppsagd. Ringer då Ford försäkring och frågar vad problemet är och deras representant börjar förhandla och återigen smutskastar övriga bolag. Jag klargör att försäkringen är uppsagd och jag byrter bolag pga. av rejält lägre premie. Får då till svar att de antecknat detta och att försäkringen skall upphöra. Ca en månad senare, i tisdags får jag så ett inbetalningskort från Ford försäkring på ytterligare en period. Blir då riktigt förbannad och efter att ha suttit i telefonkö i ca 30 minuter så får jag dem att skriftligen vidimera att försäkringen är uppsgad. Ringer då mitt ”nya ” bolags föteträdare för att kolla av att allt är ok. Har nu hunnit ställa av bilen inför vintern och får då veta att bilen är garage försäkrad, men att Ford försäkring har lagt en övervakning på min bil vilket innebär att när jag ställer på bilen så kommer den på automatik att registrerad på Ford försäkring.... jag blir då riktigt lack och ringer Ford försäkring och frågar va fan de håller på med. Jag tänker inte återge vår fortsatta konversation men jag vill verkligen uppmana er övriga att kolla upp era försäkringar då ni troligtvis kan spara 1000 lappar. Var dock uppmärksamma på att få allting skriftligt från Ford försäkring, För det en normal människa tar som ett hedersord är absolut inget som personalen på Ford försäkring har som mantra. Skall samtidigt berätta för er som inte har all info så är Ford försäkring samma som IF försäkring. Om inte jag varit en extremt jobbig kund hade en försäkring med sammma innehåll kostat flera 1000 lappar mer utan anledning. Citera
Jordshultamossen November 1, 2018 Author Report November 1, 2018 Ser nu att jag lagt denna trådi fel forum. Skulle vara 2015-2018. Någon IT kunnig som kan hjälpa mig att flytta denna till rättforum? Citera
Corvette November 2, 2018 Report November 2, 2018 8 timmar sedan, Jordshultamossen said: Vet inte hur det var för er andra men när jag köpte min nya Ford Mustang i maj 2018 så blev jag erbjuden en riktigt bra prova på försäkring via Ford försäkring. Säljaren bokade denna försäkring utan mitt medgivande och informerade mig först när jag hämtade ut bilen att den var försäkrad via Ford försäkring. Då jag fick villkoren samt faktura så kändes det som en riktigt bra deal. Då jag sedan 20 år haft tjänstebil så har jag inte behövt fundera över detta. Våra privata bilar där nu Mustangen ingår så har man av naturlig anledning fått hantera detta. Då vi haft en del privata bilar som min fru haft har vi vid flera tillfällen blivit erbjudna ”prova på ” försäkringar. Vi har haft Renault,Peugeot och BMW, senaste bilen var en VW. Samtliga har fått erbjudanden men när prövotiden gått ut så höjs premien till helt absurda summor. Jag kommer inte kommentera tidigare märken men efter en rundringning skulle jag spara ca 2500 kr på att välja annat försäkringsbolag istället för Original Ford försäkring. Sagt och gjort,ringde Ford försäkring och meddelade att jag ville avsluta försäkringen varpåman direkt började prata skit om övriga bolag. Samtidigt var man villig att sänka premien med ca 2000 kr....Jag valde dock att stå fast och avsluta försäkringen och byta bolag. Döm om min förvåning då förfallodagen närmar sig och jag blir orolig då jag inte fått något nytt inbetalningskort från mitt ”nya” försäkringsbolag. Ringer upp och får då reda på att Ford Försäkring inte registrerat mig som uppsagd. Ringer då Ford försäkring och frågar vad problemet är och deras representant börjar förhandla och återigen smutskastar övriga bolag. Jag klargör att försäkringen är uppsagd och jag byrter bolag pga. av rejält lägre premie. Får då till svar att de antecknat detta och att försäkringen skall upphöra. Ca en månad senare, i tisdags får jag så ett inbetalningskort från Ford försäkring på ytterligare en period. Blir då riktigt förbannad och efter att ha suttit i telefonkö i ca 30 minuter så får jag dem att skriftligen vidimera att försäkringen är uppsgad. Ringer då mitt ”nya ” bolags föteträdare för att kolla av att allt är ok. Har nu hunnit ställa av bilen inför vintern och får då veta att bilen är garage försäkrad, men att Ford försäkring har lagt en övervakning på min bil vilket innebär att när jag ställer på bilen så kommer den på automatik att registrerad på Ford försäkring.... jag blir då riktigt lack och ringer Ford försäkring och frågar va fan de håller på med. Jag tänker inte återge vår fortsatta konversation men jag vill verkligen uppmana er övriga att kolla upp era försäkringar då ni troligtvis kan spara 1000 lappar. Var dock uppmärksamma på att få allting skriftligt från Ford försäkring, För det en normal människa tar som ett hedersord är absolut inget som personalen på Ford försäkring har som mantra. Skall samtidigt berätta för er som inte har all info så är Ford försäkring samma som IF försäkring. Om inte jag varit en extremt jobbig kund hade en försäkring med sammma innehåll kostat flera 1000 lappar mer utan anledning. Var med om liknande, böt då från Ford If till If och sparade 3500:- Trodde Ford If skämtade och de fick chans att se över sina priser men de var inte intresserade. Citera
Recommended Posts