Jump to content

montering styrservopump


ola

Recommended Posts

Hej !

Jag håller på att byta ut min styrservopump och fäste med de delar som skall sitta på en 351c-70, motorn sitter i en mustang-69.

Tycker att oljestickan blir att luta mycket mot innerskärmen.

Skall kilremmen gå över vattenpumpen till servopumpen eller direkt mellan vevaxel och servopumpen?

Är det någon som har en bild på hur det ser ut monterat och klart i en bil vore jag väldigt tacksam.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tackar så mycket för svaret, det kan räta ut de flesta frågetecknen.

Jag tycker att det verkar som om jag har rätt fästen men när jag skruvat pumpen på plats så blir påfyllningsröret och luta mer mot innerskärmen än på bilderna, jag har kanske fel pump men den och fäste är köpt ihop av PG Larsson och han verkar ha det mesta klart för sig.

det är som om pumpen skulle vridas en hålbild mot motorn men det går inte för pumpen har ett givet läge mot fästet.

Jag skall sätta på funderar mössan och gå till garaget ett tag kanske det löser sig. :idea:

Link to comment
Share on other sites

107_0742.jpg

Så här ser det ut på min 351W i en Cougar -70.

Oljestickan med påfyllningsrör ligger nästan farligt nära inneskärmen tycker jag.. men så har det alltid sett ut under dom 20 åren som jag har vart med bilen..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Om du skruvar bort fästet från pumpen,3 bultar på framsidan (bakom remskivan ).En stor mutter på baksidan där tryckslangen sitter.Innanför den stora muttern sitter det en likadan mutter, om du låssar den så kan man vrida plåthöljet med påfyllnadsröret utan att den främre delen följer med .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...