Badmanners June 13, 2019 Report June 13, 2019 10 timmar sedan, Richard Nordström said: Hej, Ok, låter inte helt bra. Jag är ju hittills inne på att behålla GPF och köra med whipple tune som dom hävdar lirar med GPF. Men man behöver ju inte vara någon einstein för att räkna ut att dom antagligen inte testat whipple på gpf under någon längre tid. Slår en pling till Er för att prata ihop under veckan. Jag skulle komma förbi, men ni håller tyvärr till lite ocentralt i Sverige, åtminstone om man utgår från metropolen Piteå :-). Grymt bra effekt ur procharger mustangen, kul . Men är det verkligen bakhjulshästar ? I så fall är det ju häftigt värre.... och då lär det behöva förstärkas både här och där, men det kanske ni redan hunnit med, vore intressant att höra med vilka grejor i så fall. För övrigt så håller vi på med Whipple installationen. Så här långt ser grejorna riktigt fina ut, instruktionen är också helt Ok. Vi har efter nio timmar effektivt arbete, hunnit 70 av 190 steg, det tar sin lilla tid men ser ut att bli grymt bra. Det är vevaxelhästar Citera
Richard Nordström June 27, 2019 Author Report June 27, 2019 Nu så är jag igång ! Uppstarten gick utan några som helst problem och felkoder, så här långt går allt över förväntan. Har fin kört några mil och bara provat hålla ner en kortis, men WOW, det här verkar bli kul . Kommer utförligare rapporter om installation och hur det lirar senare. Och lite bilder ska jag väl kunna klämma ur mig också. Kort kan man väl säga att Whipple kittet är av mycket fin kvalitet, ser fabriks installerat ut. Instruktionerna är väl Ok men lämnar väl lite i övrigt att önska, typ som IKEA för 15 år sen Citera
Tbird June 27, 2019 Report June 27, 2019 Intressant att det går bra. Hjälpte en att ta ut felkoder på en 2018 med ATI pro charger. Där var det 2 felkoder. En som han har fått ett flertal gånger, tanklock ej ditsatt. Kan vara att läckage eller att det inte finns backventil, jag vet inte. Det andra var knock sensor 3 (har aldrig varit med om mer än två). Kan vara för mycket förtändning eller att kompressorn skramlar för mycket. Detta hände vid fullgas. Citera
Richard Nordström June 28, 2019 Author Report June 28, 2019 Så här vacker ser installationen ut 1 Citera
Tbird June 28, 2019 Report June 28, 2019 Den installationen ser riktigt fabriksgjord ut. Whipple har gjort ett riktigt bra kit och ni har gjort en helt proffsig installation. 1 Citera
Recommended Posts