Jump to content

GT500 äntligen här!


BigShadow

Recommended Posts

Mycke rykten och spekulationer om nästa Mustang. Batteridriven med V8 power, pick up eller mini van.......

Kanske så kommer ett nytt fordon typ mini van hybrid med Mustang-look och Mustangen blir kvar som vanligt. Spännande och se vad som händer (hoppas jag).

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Prime Mover said:

Mycke rykten och spekulationer om nästa Mustang. Batteridriven med V8 power, pick up eller mini van.......

Kanske så kommer ett nytt fordon typ mini van hybrid med Mustang-look och Mustangen blir kvar som vanligt. Spännande och se vad som händer (hoppas jag).

Svårt att hitta bilar som man gillar Mustangen har allt nästan. Hästar, ljud, utrustning, Utseende, säkerhet, komfort och en ok ekonomi samt  garantier.  tittat lite på BMW och Porsche men saknar en del där.  Camaro mja, gillar inte interiört  och en del andra saker. Har nog tänkt på och gått igenom de flesta bilar. 

Link to comment
Share on other sites

Lite trist att de inte tar in GT500 till Europa, verkar bli en fantastisk bil.
Porsche hade jag gärna kört, men inte gärna de nya 4-pottorna, även om de verkar riktigt fina, minst 6:a i en sportbil

Vi får vara tacksamma att vi får möjligheten att köpa dessa bilar ett tag till innan de förbjuds helt och hållet, alternativt kommer med hybridtillskott.
Kör ju redan en XC60 T8 Polestar och den är helt fantastiskt snål för sin tyngd på drygt 2300kg exkl. förare/passagerare!  5.6l/100km på ca 1000mil
Suget som kommer från en bensinmotor + elmotor är ganska fantastisk faktiskt, Mustangen får svårt att hinna med kan jag säga...
Ljudet däremot på Volvon, hehe är rena skämtet, lät bättre när man satte ett spelkort med tvättklämma i cykelhjulet när man var liten hehe

Jag hade mer än gärna uppgraderat mig till en GT500 om priset hade varit i bra paritet med vad som spekuleras i USA
Önsketankar...

Link to comment
Share on other sites

Vi I Europa får kräva att Ford måste tilldela Shelby Mustanger till oss också med samma omräkningsfaktor på listpriset som för Mustangerna som säljs idag I Europa. Bilarna ska förstås fördelas landsvis baserat på antal sålda Mustanger I landet (= manga till Sverige).

Kan man starta en namninsamling I CMC och skicka till Ford Motor Company USA?

Eller ska vi tvittra med Trump så han kräver att EU och särskilt Sverige tar in Shelby Mustanger med låga tullar?

Bilar med fint motorljud ska tillåtas att låta lite extra så alla får njuta. Bilar som låter illa eller fånigt ska dämpas så tyst som möjligt och syntetiskt ljud som försöker få bilen att låta "tufft" borde förbjudas. En vanlig A till B bil räcker med att man précis hör den så den inte smyger på gående obemärkt.

Link to comment
Share on other sites

2 minuter sedan, Prime Mover said:

Vi I Europa får kräva att Ford måste tilldela Shelby Mustanger till oss också med samma omräkningsfaktor på listpriset som för Mustangerna som säljs idag I Europa. Bilarna ska förstås fördelas landsvis baserat på antal sålda Mustanger I landet (= manga till Sverige).

Kan man starta en namninsamling I CMC och skicka till Ford Motor Company USA?

Eller ska vi tvittra med Trump så han kräver att EU och särskilt Sverige tar in Shelby Mustanger med låga tullar?

Bilar med fint motorljud ska tillåtas att låta lite extra så alla får njuta. Bilar som låter illa eller fånigt ska dämpas så tyst som möjligt och syntetiskt ljud som försöker få bilen att låta "tufft" borde förbjudas. En vanlig A till B bil räcker med att man précis hör den så den inte smyger på gående obemärkt.

Vem skall stå för Sverigekonverteringen av dessa bilar??

 

Men jag är MED!!!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, Duckster said:

Lite trist att de inte tar in GT500 till Europa, verkar bli en fantastisk bil.
Porsche hade jag gärna kört, men inte gärna de nya 4-pottorna, även om de verkar riktigt fina, minst 6:a i en sportbil

Vi får vara tacksamma att vi får möjligheten att köpa dessa bilar ett tag till innan de förbjuds helt och hållet, alternativt kommer med hybridtillskott.
Kör ju redan en XC60 T8 Polestar och den är helt fantastiskt snål för sin tyngd på drygt 2300kg exkl. förare/passagerare!  5.6l/100km på ca 1000mil
Suget som kommer från en bensinmotor + elmotor är ganska fantastisk faktiskt, Mustangen får svårt att hinna med kan jag säga...
Ljudet däremot på Volvon, hehe är rena skämtet, lät bättre när man satte ett spelkort med tvättklämma i cykelhjulet när man var liten hehe

Jag hade mer än gärna uppgraderat mig till en GT500 om priset hade varit i bra paritet med vad som spekuleras i USA
Önsketankar...

Mustangen har svårt hinna med i som 0-60 eller 60-260? 😛 (pulling your leg)

 

Rätt sjukt har sett folk åka 11.8x med orörda 18-mustanger på kvartsmilen med 255 Pirellidäck. 

Det spekuleras att baspriset ligger runt 85-86k USD? Så oavsett så hade det varit närmare miljonen för GT500 om den tagits in här.

Tycker de hade kunnat börja med att ta in PP2 och GT350

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

17 timmar sedan, corvette said:

Vem skall stå för Sverigekonverteringen av dessa bilar??

 

Men jag är MED!!!

Det fixar Ford Europe (eller vad de kan heta). De vanliga bilarna fixar de I Bremerhafen.

Vem vill inte vara med !!!!

Link to comment
Share on other sites

Jag tvivlar på att Ford tar GT500 till Europa och däribland Sverige. Den skulle kosta för mycket i pris här hemma för vanlig knegare och för inte tala om höga skatten som finns på nya bilar nu. GT350 har Ford inte tagit hit heller. Vi ska vara glada över att Bullitt kom till Sverige åtminstone men framför allt att Ford säljer mustanger i Sverige. 

Link to comment
Share on other sites

Jo,  Bullit är ju egentligen en "vanlig" GT med lite "kaross kosmetika" och kräver ingen ny certifiering I EU (OK motorn verkar få några extra hkr från ett GT350 insug(?). GT350 och framförallt GT500 har ny typ av motor som måste certifieras I EU, och lägre vikt kanske också kräver ny certifiering. Största problemet är nog annars att man producerar väldigt få Shelby bilar även på hemmamarknaden. GT350 hittar lätt köpare, men GT500 har det kanske lite kärvare men köpare finns där med. Underskatta inte 50+:are som sålt villan och fått en slant över.

Link to comment
Share on other sites

Det blir olika typer av hybrider för att kunna visa upp minskade utsläpp.
Sedan är det kanske inte troligt att en Mustang får en räckvidd på 10mil på el, men låt oss säga allt mellan 10-50km
Detta då i första omgången kombinerat med en V8 som tidigare så 450hk + 50-200 elhästar, lite längre fram fasas eventuellt kanske 8:an ut mot en 6:a och då med hybrid drift igen.

Alla biltillverkare går samma håll, de måste inkludera någon typ av el-drift för att få ned sina utsläpp.
Sedan är det mest politiker som tror att vi kan byta ut den fossila flottan till el-bilar, låt oss säga att vi får >5st Teslor eller rena elbilar i kvarteret där jag bor, då räcker inte matningen fram, det finns helt enkelt ingen kapacitet i våra kablar, ej heller produceras det tillräckligt med el för att försörja alla hybrider/el-bilar. Vi stänger kärnkraftverk men mycket är pappersarbete och inget som speglar vardagen och våra behov. Ökad folkmäng och flera prylar gör att vi ökar vå konsumtion av el.

El-nätet har redan varit på väg att stängas ner ett par gånger på vissa platser för att inte det skall bli stora avbrott nationellt.

Nu blev det mycket snack...
Jag vill fortfarande ha en GT500..... 😃

 

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, kanske mustang said:

På er låter det som allt kommer att förbjudas hur ska då märken  som bara tillverka sportbilar klara sig  ? 

Går det inte att pivatimpotera ? 

Jag påstår inte att allt kommer att förbjudas. Jag skrev bara att Ford tar nog inte in shelby mustanger i Sverige. 

Man kan privatimportera en shelby om man vill. Troligen skulle det bli billigare att köpa bil själv i USA, skeppa hem den via tex nordtrafik och regga den än att Ford gör det. Man får dock inte garantier som svensksålda mustanger. 

Link to comment
Share on other sites

Ford GT med en turbomatad V6:a är en vägvisare mot vad som kommer. Små turbomatade motorer kombinerat med eldrift. Ett av syftena med Ford GT kan vara att försöka göra turbosexan coolare än sug V8:an. Att det går att bygga hybridbilar med prestanda har ju bland annat Mc Laren och Köningsegg visat (Köningsegg har ju använt Mustangmotorer, mer eller mindre modifierade genom åren).  Ljudet från en sugmatad V8 från nytillverkade fabriksbyggda bilar är snart historia.

Tar Ford in Shelby till europamarknaden så kan de nog erbjuda bilar till lägre pris än Svensk privatimport eller via firmor. Allt handlar om hur många bilar kostnaderna slås ut på.

Våra politiker har ofta "otur" när de tänker. De borde lära sig göra konsekvensanalyser på det de hittar på innan de tar beslut. Tyvärr så är det vi som får betala deras felsteg dyrt med våra hårt beskattade pengar. Politiker måste lära sig respektera privatpersoners pengar när de tar beslut.

Link to comment
Share on other sites

Fast v8 säljer väl mer än v6an ?  och kanske det inte är så farligt med en hjälpande elmotor om man får behålla v8an, kanske kan det få ner förbrukningen lite med  under tex stadskörning  kanske blir det bra 🙂  miljö   i och utsläpp men man  måste väl fortfarande tillverka  bilar som folk vill köpa.  Tror inte Mustang ägare i första hand tänker på utsläpp då kanske vi skulle valt cykel eller en mindre bil med mindre motor  kanske prius. 

Link to comment
Share on other sites

Samtidigt så körde jag 10 mil i somras på 6,6l/10km bara landsväg och visst var det en del nedför men helt fantastiskt. Downsizing är inte någon fördel på dagens tunga bilar. 

Fram med orderboken Bilmånsson så jag kan uppgradera till en GT500 😃😜

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...