Jump to content

Bakom, baksätet


Alin92

Recommended Posts

Tre frågor

1.  Jag har rivit ut det mesta, men skall ganska snart tillbaka med allt.  Bakom baksätet vad brukar ni göra där om ni inte vill använd Ford Original dvs papp och ljudisolering.  Är det någon som har satt dit en hel plåt tex eller en hel träskiva.  tanken är två;;; dels att isolera bättre från bagage, men även att ha ett ställe att skruva dit ev högtalare.  Sen får jag för mig att om det görs bra, kan det även bli en förstärkning// Upstyvning av en i övrigt vek kaross. Jag menar om man svetsar en plåt, även om bara lukter som strävar ihop vänster och höger topp???.Tips hur har ni gjort?

Obs som ni märker är jag allt annat än "Original"jag skiter i vilket, bara det funkar!

2.   Den andra frågan under mattan i kupan, har jag nu någon form av original, påminner om stenull med en boardskiva, typ tunn masonit.  Finns det något bättre att använda, något lättare att få dit och någon inte kommer att stinka, "möt".  Hur har ni gjort?

3.   Tredje frågan i panelerna Kickpaneler och de nedan HT-rutan bak, vad har ni för isolering innan dessa?

Link to comment
Share on other sites

1. Satte en plywoodskiva på min, dämpar väl lite ljud.

2. Under mattan har jag en självhäftande matta med aluminiumfolie på ovansidan (ca 10mm tjock), Aluminiumtape över alla skarvar. Isolerar både ljud och värme. Upptäckte massa andra ljud i bilen efter att jag fick dit den.

,matta.jpg

3. Inte annat än original.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...