Jump to content

En Mustang GT link... Fox Body


-86GTStang

Recommended Posts

Själv älskar jag "fox:en" den är enligt många ful, men jag kan bara se skönheten i denna vackra Mustang.

Sen att den rör på sig trots sina ganska måttliga mängd hästar gör den bara mer spännande!

Har sjlv en 1992, en LX Sport som den kallades, med 5.0 och manuell låda...

Blir en hel del uppgraderingar i vinter, Komplett väghållning för dyra pengar är redan hemma eller på väg över atlanten, har beställt nya prestanda bromsklossar/backar , men tvivlar på att det är tillräckligt när jag fått motorn dit jag vill...

har bara satt dit headers, H-pipa, 2½" system och Underdrive pullies och K&N filter.

den går bättre än orginal iaf.

Men framförallt så låter den bra, mullrar precis som jag vill att den ska göra, dock lite jobbig att köra långkörning med, men det ska jag fixa då nya Rockford 6½"are till framsystemet ligger i hyllan, samt nya 10" basar och ett bra slutsteg...ska bara få tiden att räcka till så ska den installeras också...

:)

En fråga, hur upplever du kittet från trcik-flow som du har?

Är själv väldigt sugen på detta då det är väldigt väldigt prisvärt!

För visst ingår allt för att montera dom, som packningar, bltar mm...?

Link to comment
Share on other sites

En fråga, hur upplever du kittet från trcik-flow som du har?

Är själv väldigt sugen på detta då det är väldigt väldigt prisvärt!

För visst ingår allt för att montera dom, som packningar, bltar mm...?

.. Ja, det er Fine biler, mange sier det er en stor Eskort.. men..

Høres ut som du har en flott bil! Synes nesten LX Foxen ser bedre ut enn GTn. Og en Sport med manuell, og 5.0 HO, er en flott kombinasjon.

Finnes bare noen få slike her i Norge, ca 4-5 stk.

Trick Flow kittet var meget bra. God passform, ARP bolter, Felpro pakninger osv. Det som manglet var oljepåfyllingsrør,og Threaded inserts, hvis en skal koble av Smog systemet, Airpump tubing.

Måtte gjøre en Mass air convension først, og sammen med 24punds injektorer, 75mm EGR/Trottlebody75mm ProM mass air flow(cal.for #24)

Besintrykksregulator og meter, 255lph fuelpump, UD pulleys, Ram Air,

Cobra alu radiator,El fan, går bilen som en drøm. Rumpeti rum, tomgang, og meget rask gassrespons! Viktig med å kontrollere Piston to valve clerance.. Flycutted ca 1.6 mm på mine stempler for sikkerhets skyld. Skal ikke være nødvendig.. Med orginaloppsett gikk den 14.3sek 1/4 mile. Nu går den høye 12 ere med DOT slicks (12.93).13.2-13.3 med 225/60-15 gatedekk. Allt nytt i Bærearmer etc. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ah vilken skön bild!

Jo Jag har kikat på samma grejjer som du har, Fast är det nödvändigt att köra 75mm LMM och gasspjällshus?

24lbs insprutare kräv sväl för att släcka törsten när den närmar sig 300hk..

;)

har ni många mustanger annars i Norge?

Nyare då?

Gillar verkligen din bil, en sån är supersnygg!

Link to comment
Share on other sites

Ah vilken skön bild!

Jo Jag har kikat på samma grejjer som du har, Fast är det nödvändigt att köra 75mm LMM och gasspjällshus?

24lbs insprutare kräv sväl för att släcka törsten när den närmar sig 300hk..

;)

har ni många mustanger annars i Norge?

Nyare då?

Gillar verkligen din bil, en sån är supersnygg!

.. Takk for komentaren :D . .. Kan bruke 65mm også, FMS er et meget godt valg. TFS innsuget har 75mm åpning, så jeg valgte det. 24lbs klarer ca 380hk,ved 38psi fuelpressure. Både STEEDA og FMS anbefalte disse til min motor. Mustang er populert her i Norge. Mye gamle biler, og noen Foxer, ca 130 stk -79 til -93. De nyere -97 + er det få av. En slik koster dobbelt så mye her som i Sverige.. :? Har du bilde av din bil?
Link to comment
Share on other sites

Ah vilken skön bild!

Jo Jag har kikat på samma grejjer som du har, Fast är det nödvändigt att köra 75mm LMM och gasspjällshus?

24lbs insprutare kräv sväl för att släcka törsten när den närmar sig 300hk..

;)

har ni många mustanger annars i Norge?

Nyare då?

Gillar verkligen din bil, en sån är supersnygg!

.. Takk for komentaren :D . .. Kan bruke 65mm også, FMS er et meget godt valg. TFS innsuget har 75mm åpning, så jeg valgte det. 24lbs klarer ca 380hk,ved 43psi fuelpressure. Både STEEDA og FMS anbefalte disse til min motor. Mustang er populert her i Norge. Mye gamle biler, og noen Foxer, ca 130 stk -79 til -93. De nyere -97 + er det få av. En slik koster dobbelt så mye her som i Sverige.. :? Har du bilde av din bil?
Link to comment
Share on other sites

Ah vilken skön bild!

Jo Jag har kikat på samma grejjer som du har, Fast är det nödvändigt att köra 75mm LMM och gasspjällshus?

24lbs insprutare kräv sväl för att släcka törsten när den närmar sig 300hk..

;)

har ni många mustanger annars i Norge?

Nyare då?

Gillar verkligen din bil, en sån är supersnygg!

.. Takk for komentaren :D . .. Kan bruke 65mm også, FMS er et meget godt valg. TFS innsuget har 75mm åpning, så jeg valgte det. 24lbs klarer ca 380hk,ved 43psi fuelpressure. Både STEEDA og FMS anbefalte disse til min motor. Mustang er populert her i Norge. Mye gamle biler, og noen Foxer, ca 130 stk -79 til -93. De nyere -97 + er det få av. En slik koster dobbelt så mye her som i Sverige.. :? Har du bilde av din bil?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...