Ockelbo Roger February 6, 2019 Report February 6, 2019 (redigerad) Hallå Någon som har koll på shorty hedders som passar med original styrservo Till -70 Mach 1 428 cj Å isf vart man köper dom ? Mvh Roger Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund February 7, 2019 Report February 7, 2019 (redigerad) Inga problem. Du köper dom på FPA http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/FPA index1.htm Försök inte leta upp nått billigare! Du vill nämligen helst inte göra om operationen (i know) på 70 med 428!! FPA är perfekt och det håller. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Ockelbo Roger February 8, 2019 Author Report February 8, 2019 Tack för tipset. Men hittade inga shorty headers där! Tänkte nämligen kunna montera dom innan mont av motorn, Tänkte ha psyket kvar Citera
Jinnarparn February 8, 2019 Report February 8, 2019 Kolla här https://www.amazon.com/Block-Stainless-Shorty-Headers-Exhaust/dp/B01IRWPHXM Citera
Ockelbo Roger February 8, 2019 Author Report February 8, 2019 Hallå Tror ej dom ä till cobra jet? Citera
Per Berglund February 8, 2019 Report February 8, 2019 3 timmar sedan, Ockelbo Roger said: Tack för tipset. Men hittade inga shorty headers där! Tänkte nämligen kunna montera dom innan mont av motorn, Tänkte ha psyket kvar Psyke? Du menar förstås att du är gnällig och inte vill förstöra manikyren! Jag hade inga problem montera long tube på plats i 69 med 428 FE Fast jag bryr mig inte om lite blodiga knogar heller! "tror man det är svårt så blir det skitsvårt" Citera
Ockelbo Roger February 8, 2019 Author Report February 8, 2019 (redigerad) Manikyr ä inte min grej.! Men bilen ä i de närmaste original å ja, jag har original grenrör. Men ska montera en mer vässade cj som behöver lite bättre flöde. Å har även supercompetition headers 4" Men tycker att shorty "sticker ut" minst mot original. Tack Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund February 8, 2019 Report February 8, 2019 36 minuter sedan, Ockelbo Roger said: Manikyr ä inte min grej.! Men bilen ä i de närmaste original å ja, jag har original grenrör. Men ska montera en mer vässade cj som behöver lite bättre flöde. Å har även supercompetition headers 4" Men tycker att shorty "sticker ut" minst mot original. Tack Helt onödigt att byta isåfall Shorty kommer inte bidra med något alls i effekt annat än ökad värme i motorutrymmet. Det är knappt det ens märks på bromsbänk annat än ett par futtiga hästar. Klart överskattat! Jag skulle behålla original det är coolt, tyst och minskar problemen. Full lenght då kan man börja märka av det Citera
Ockelbo Roger February 8, 2019 Author Report February 8, 2019 Helt rätt. Men motorn ä byggd å bromsad för headers å i samråd med Seved så tycker han att shorty ä å föredra. Typ en kompromiss isf rätt headers med de problem dom medför. Men 3 y rör har ja ingen erfarenhet av, Verkar ju mycket smidigare än mina race headers. Citera
Per Berglund February 8, 2019 Report February 8, 2019 Bromsning har ingenting med när motorn är monterad i bilen. Då måste man ändå göra om allt. En bromsning i bänk görs endast på full gas över 3000rpm så dom värdena är nästan helt värdelösa när motorn är i bilen. Är det en bil för gatbruk så kommer du 99.99% av tiden inte ens utnyttja 100hk så Shorty är fortfarande helt onödigt kontra gjutjärn. Sen de stunder du tänkt ha roligt så får man värdera det hela utefrån vad man önskar Det är inte så att du kommer få ut exempelvis 500hk med gjutjärn och 550hk med Shorty. Snarare 500hk eller 510hk och är inget som märks som sagt. Med Try Y blir det ett litet skutt till på + 5-10hk I race samanhang är ju allt detta värt! Har märkt flera andra "dekaltrimningar" som knappt är märkbara I min 410W körde jag omkring med ett rejält K&N filter burk med lock. Fick sedan för mig testa en Ford original plåt luftrenare och jag kan inte ens på marginalen känna någon försämring alls Faktiskt går den nog tystare istället. Tips kolla testerna på Engine Masters där dödar man skrönor på löpande band så jag har lärt mig mycket Citera
Ockelbo Roger February 8, 2019 Author Report February 8, 2019 Helt rätt. Men motorn ä byggd å bromsad för headers å i samråd med Seved så tycker han att shorty ä å föredra. Typ en kompromiss isf rätt headers med de problem dom medför. Men 3 y rör har ja ingen erfarenhet av, Verkar ju mycket smidigare än mina race headers. Citera
Ockelbo Roger February 8, 2019 Author Report February 8, 2019 De stämmer, har kört dragracing med snöskoter så ja vet vad du menar. Å testat med olika bränslen mm. Men med grenrör hade den sämre gas svar,med headers var den grym. Citera
JohnRB February 8, 2019 Report February 8, 2019 6 timmar sedan, Ockelbo Roger said: Manikyr ä inte min grej.! Men bilen ä i de närmaste original å ja, jag har original grenrör. Men ska montera en mer vässade cj som behöver lite bättre flöde. Å har även supercompetition headers 4" Men tycker att shorty "sticker ut" minst mot original. Tack Om du vil bli av med dina orginala 70 CJ grenrør så er jag MYCKET sugen!!!!!! Mvh John Citera
JohnRB February 9, 2019 Report February 9, 2019 (redigerad) 12 timmar sedan, Ockelbo Roger said: Tyvärr ä ej till salu ;-( Jettesvårt at hitta 70 CJ grenrør. 68 og 69 alla dagar i veckan, 70 kansje en gång om året! Ändrade %s av %s (%s) Citera
Ockelbo Roger February 9, 2019 Author Report February 9, 2019 Hej Ska endast byta motor mot en mer vässad pga att den som sitter i ä väldig "snuvig" Så alla original delar guld värt. Vad har du för bil Citera
JohnRB February 9, 2019 Report February 9, 2019 2 timmar sedan, Ockelbo Roger said: Hej Ska endast byta motor mot en mer vässad pga att den som sitter i ä väldig "snuvig" Så alla original delar guld värt. Vad har du för bil 70 CJ Convertible. Gammal Svensk bil sen 1976. Jag kjøpte den i 1999. Orginal grenrør har efter MYCKET eftersøkning hamnat på en ombygd 1969 rak 6 bil , men nu med en 390. Bilen har varit i Norge men er nu på Island!!! Låååååååååång story. Min bil her http://www.ponysite.de/johnbakke.htm Citera
Ockelbo Roger February 9, 2019 Author Report February 9, 2019 Ok, då blir de jobbigt. Inga dussing grejer de. Citera
JohnRB February 10, 2019 Report February 10, 2019 10 timmar sedan, Ockelbo Roger said: Ok, då blir de jobbigt. Inga dussing grejer de. Har sendt deg ett PM. Citera
Ockelbo Roger February 17, 2019 Author Report February 17, 2019 On 2019-02-10 at 11:22, JohnRB said: Har sendt deg ett PM. Citera
JohnRB February 17, 2019 Report February 17, 2019 Bra fotad endå. Stort tack. Ser ut som en relativt tidig 70'a, sedan grenrøret har spacer. Senare blev spacern gjuten tilsammans med grenrøret. Vet ni nær bilen er produserad? Citera
Ockelbo Roger February 17, 2019 Author Report February 17, 2019 18/11-69 är den byggd. Vet ej om dom är 100% till bilen pga att original motorn rasade totalt - 74 Men tror att alla delar "runt" motorn är till bilen. Citera
JohnRB February 17, 2019 Report February 17, 2019 Perfekt. Vil "låna" bildene av grenrøren lite! Har lite diskusjoner med en annan kille Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.