Jump to content

Featured Replies

comment_165141
3 timmar sedan, Ockelbo Roger said:

Tack för tipset. 

Men hittade inga shorty headers dÀr! 

TÀnkte nÀmligen kunna montera dom innan mont av motorn, 

TĂ€nkte ha psyket kvar 😊

Psyke? Du menar förstÄs att du Àr gnÀllig och inte vill förstöra manikyren!

Jag hade inga problem montera long tube pÄ plats i 69 med 428 FE

Fast jag bryr mig inte om lite blodiga knogar heller!   

"tror man det Àr svÄrt sÄ blir det skitsvÄrt"

IMG_6684.thumb.jpg.8ab4cedc9718e7b96b8a735faa90de18.jpg

  • Author
comment_165143

Manikyr À inte min grej.! 

Men bilen À i de nÀrmaste original Ä ja, jag har original grenrör. Men ska montera en mer vÀssade cj som behöver lite bÀttre flöde. 

Å har Ă€ven supercompetition headers 

4" 

Men tycker att shorty "sticker ut" minst mot original. 

Tack 

 

Ändrade %s av %s (%s)

comment_165144
36 minuter sedan, Ockelbo Roger said:

Manikyr À inte min grej.! 

Men bilen À i de nÀrmaste original Ä ja, jag har original grenrör. Men ska montera en mer vÀssade cj som behöver lite bÀttre flöde. 

Å har Ă€ven supercompetition headers 

4" 

Men tycker att shorty "sticker ut" minst mot original. 

Tack 

 

Helt onödigt att byta isÄfall

Shorty kommer inte bidra med nÄgot alls i effekt annat Àn ökad vÀrme i motorutrymmet.
Det Àr knappt det ens mÀrks pÄ bromsbÀnk annat Àn ett par futtiga hÀstar.  Klart överskattat!

Jag skulle behÄlla original det Àr coolt, tyst och minskar problemen.

Full lenght dÄ kan man börja mÀrka av det

 

  • Author
comment_165145

Helt rÀtt. 

Men motorn À byggd Ä bromsad för headers Ä i samrÄd med Seved sÄ tycker han att shorty À Ä föredra.

Typ en kompromiss isf rÀtt headers med de problem dom medför. 

Men 3 y rör har ja ingen erfarenhet av,

Verkar ju mycket smidigare Àn mina race headers. 

comment_165147

Bromsning har ingenting med nÀr motorn Àr monterad i bilen.  DÄ mÄste man ÀndÄ göra om allt.

En bromsning i bÀnk görs endast pÄ full gas över 3000rpm sÄ dom vÀrdena Àr nÀstan helt vÀrdelösa nÀr motorn Àr i bilen.

Är det en bil för gatbruk sĂ„ kommer du 99.99% av tiden  inte ens utnyttja 100hk sĂ„ Shorty Ă€r fortfarande helt onödigt kontra gjutjĂ€rn.
Sen de stunder du tÀnkt ha roligt sÄ fÄr man vÀrdera det hela utefrÄn vad man önskar
Det Àr inte sÄ att du kommer fÄ ut exempelvis 500hk med gjutjÀrn och 550hk med Shorty.
Snarare 500hk  eller 510hk och Àr inget som mÀrks som sagt.

Med Try Y blir det ett litet skutt till pÄ + 5-10hk

I race samanhang Àr ju allt detta vÀrt!

Har mÀrkt flera andra "dekaltrimningar" som knappt Àr mÀrkbara
I min 410W körde jag omkring med ett rejÀlt K&N filter burk med lock.
Fick sedan för mig testa en Ford original plÄt luftrenare och jag kan inte ens pÄ marginalen kÀnna nÄgon försÀmring alls
Faktiskt gÄr den nog tystare istÀllet.

Tips kolla testerna pÄ Engine Masters dÀr dödar man skrönor pÄ löpande band sÄ jag har lÀrt mig mycket

376203571_ScreenShot02-08-19.thumb.JPG.67fb1f9be63111b1b9a53e7fa03b1277.JPG
 

  • Author
comment_165149

Helt rÀtt. 

Men motorn À byggd Ä bromsad för headers Ä i samrÄd med Seved sÄ tycker han att shorty À Ä föredra.

Typ en kompromiss isf rÀtt headers med de problem dom medför. 

Men 3 y rör har ja ingen erfarenhet av,

Verkar ju mycket smidigare Àn mina race headers. 

comment_165152
6 timmar sedan, Ockelbo Roger said:

Manikyr À inte min grej.! 

Men bilen À i de nÀrmaste original Ä ja, jag har original grenrör. Men ska montera en mer vÀssade cj som behöver lite bÀttre flöde. 

Å har Ă€ven supercompetition headers 

4" 

Men tycker att shorty "sticker ut" minst mot original. 

Tack 

 

Om du vil bli av med dina orginala 70 CJ grenrÞr sÄ er jag MYCKET sugen!!!!!!

 

Mvh

John

comment_165192
2 timmar sedan, Ockelbo Roger said:

Hej 

Ska endast byta motor mot en mer vĂ€ssad pga att den som sitter i Ă€ vĂ€ldig "snuvig" 👍

SÄ alla original delar guld vÀrt. 

Vad har du för bil đŸ€”

 

 

70 CJ Convertible. Gammal Svensk bil sen 1976. Jag kjÞpte den i 1999. Orginal grenrÞr har efter MYCKET eftersÞkning hamnat pÄ en ombygd 1969 rak 6 bil , men nu med en 390. Bilen har varit i Norge men er nu pÄ Island!!!  

 

LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄng story.

Min bil her http://www.ponysite.de/johnbakke.htm

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

GĂ€st
Svara i denna trÄd...