Jump to content

Fjäderbensstag och sänkning..?


Streiff

Recommended Posts

47 minuter sedan, Gunnar Flyberg said:

Monterade Eibach fjädersats från Ford, ca 2-2,5 cm sänkning. Bytte inga genomslagsgummin och har kört utan ny hjulinställning och det fungerar perfekt. Däckslitaget är inte heller påverkat. 

 

Hejsan,

Du bör nog justera inställningen ändå då det kan påverkas en hel del. I mitt fall var jag ju faktiskt hyfsat inom toleranserna runt om men då monterade jag även alignment kit och lock-out kit i häcken. 

Från att faktiskt ha jazzat ut lite åt höger med bakvagnen innan sänkning etc så går den nu spikrakt vid acc, även om den släpper på vått så nog gjorde det skillnad alltid. Nu har jag 11" bak dock så hjulsläpp är ett minne blott 😉

Som du säger så kör man med original gummin så det är en smärtfri installation. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Snubblade in på denhär tråden då jag satt och kollade sänkningssats, intressant läsning!

Ingen av er som kört på bana?

Provade min 2016 (helt original) på Mantorp i våras, grymt kul 🙂

Tror dock att det får bli andra bromsar och sen fjädrar...

Någon som bytt skivor/belägg till annat än original? 

Har kollat på dessa

 https://sv.bsr.se/produkt/brake-discs-ebc-turbo-groove-218gd7694/ford-mustang-6th-generation-50-2015-416hp

Samt red stuff belägg

En annan fundering, stör mig endel på den orangea reflexen nere på bakspoilern.

Någon som gjort nått åt den, bytt eller tonat?

Link to comment
Share on other sites

11 timmar sedan, Chrper said:

Snubblade in på denhär tråden då jag satt och kollade sänkningssats, intressant läsning!

Ingen av er som kört på bana?

Provade min 2016 (helt original) på Mantorp i våras, grymt kul 🙂

Tror dock att det får bli andra bromsar och sen fjädrar...

Någon som bytt skivor/belägg till annat än original? 

Har kollat på dessa

 https://sv.bsr.se/produkt/brake-discs-ebc-turbo-groove-218gd7694/ford-mustang-6th-generation-50-2015-416hp

Samt red stuff belägg

En annan fundering, stör mig endel på den orangea reflexen nere på bakspoilern.

Någon som gjort nått åt den, bytt eller tonat?

 

Kör inte bana men jag har monterat BMR LH005 subframe lockout kit, Steeda IRS alignment kit och har Eibach Prokit fjädrarna som nog framgått vid det här laget. 🙂 

Nu har jag även skruvat dit ett Steeda fjäderbensstag fram som faktiskt gjorde mer skillnad än vad jag trodde förutom det estetiska.

Bilen är riktigt stabil men visst kanske stötdämparna kan uppgraderas också om man skall köra bana då dom är en smula för svampiga i förhållande till styvheten jag fått till i allmänhet.

Innan hade jag en BMW M3 E93 med aktivt chassie så jag må vara bortskämd, men jag är ändå ganska imponerad av ponnyn i nuvarande utförande.

 

Angående de bedrövligt fula reflexerna har jag petat loss och tonat dom svarta med toningsspray från Mekonomen. Har hållt i ett halvår nu utan problem, trots många tvättar så det verkar vara bra kvalitet!

 

1.jpg

2.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
1 timme sedan, Streiff said:

 

Kör inte bana men jag har monterat BMR LH005 subframe lockout kit, Steeda IRS alignment kit och har Eibach Prokit fjädrarna som nog framgått vid det här laget. 🙂 

Nu har jag även skruvat dit ett Steeda fjäderbensstag fram som faktiskt gjorde mer skillnad än vad jag trodde förutom det estetiska.

Bilen är riktigt stabil men visst kanske stötdämparna kan uppgraderas också om man skall köra bana då dom är en smula för svampiga i förhållande till styvheten jag fått till i allmänhet.

Innan hade jag en BMW M3 E93 med aktivt chassie så jag må vara bortskämd, men jag är ändå ganska imponerad av ponnyn i nuvarande utförande.

 

Angående de bedrövligt fula reflexerna har jag petat loss och tonat dom svarta med toningsspray från Mekonomen. Har hållt i ett halvår nu utan problem, trots många tvättar så det verkar vara bra kvalitet!

 

1.jpg

2.jpg

Riktigt snygg bil du har!

Min är som sagt original än sålänge, köpte den senhösten 2019. Samma färg som din.

 

Blir att åka och köpa en flaska toningsspray asap. 🙂 

Hur pillar man ur reflexen, antar att den sitter med clips, kanske går att komma åt insidan underifrån 🤔 får gå ut och kolla 

Kan tänka mig att det styvar upp en hel del 

Får nog utöka inköpslistan 😁

 

Förresten, har du beställt direkt från steeda, funkar bra?

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
34 minuter sedan, Chrper said:

Riktigt snygg bil du har!

Min är som sagt original än sålänge, köpte den senhösten 2019. Samma färg som din.

 

Blir att åka och köpa en flaska toningsspray asap. 🙂 

Hur pillar man ur reflexen, antar att den sitter med clips, kanske går att komma åt insidan underifrån 🤔 får gå ut och kolla 

Kan tänka mig att det styvar upp en hel del 

Får nog utöka inköpslistan 😁

 

Förresten, har du beställt direkt från steeda, funkar bra?

 

Denna köpte jag (och även borttagningen för säkerhets skull) https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/farg-och-lack/bakljusfarg/bakljusfarg-svart-pa4885sv 

Diskade av dom med diskmedel och torkade med T-röd innan och sen sprayade jag på ett par-tre tjocka lager. Ha dom liggande helt platt så flyter färgen ut och blir spegelblank. Att dutta och ta tunna lager blev lite skrovligt för mig så jag gick för "more is more" istället 🙂

Reflexen sitter med en hake på ena sida, inskjuten i ett hål, och en V-formad spärr på andra som måste nypas ihop och sen tryckas utåt från bilsidan. Du kommer åt den med handen underifrån men du får ha starka nypor. På ena sidan gick det bra men på andra fick jag ta en liten tång och hjälpa till med. 

Steeda har levererat bra två gånger hittills, så jag kan inte klaga. Tänk på att dom har en europeisk och en amerikansk sida. Annars har DDesign.nu också vissa Steeda-delar men beroende på delar så lönar det sig inte alltid - dock har dom fri frakt. Å andra sidan har dom lång leveranstid för dom tar hem det från Steeda och sen skickar vidare verkar det som. Nu har kronan stärkts en del också så jämför.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

3 minuter sedan, Streiff said:

 

Denna köpte jag (och även borttagningen för säkerhets skull) https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/farg-och-lack/bakljusfarg/bakljusfarg-svart-pa4885sv 

Diskade av dom med diskmedel och torkade med T-röd innan och sen sprayade jag på ett par-tre tjocka lager. Ha dom liggande helt platt så flyter färgen ut och blir spegelblank. Att dutta och ta tunna lager blev lite skrovligt för mig så jag gick för "more is more" istället 🙂

Reflexen sitter med en hake på ena sida, inskjuten i ett hål, och en V-formad spärr på andra som måste nypas ihop och sen tryckas utåt från bilsidan. Du kommer åt den med handen underifrån men du får ha starka nypor. På ena sidan gick det bra men på andra fick jag ta en liten tång och hjälpa till med. 

Steeda har levererat bra två gånger hittills, så jag kan inte klaga. Tänk på att dom har en europeisk och en amerikansk sida. Annars har DDesign.nu också vissa Steeda-delar men beroende på delar så lönar det sig inte alltid - dock har dom fri frakt. Å andra sidan har dom lång leveranstid för dom tar hem det från Steeda och sen skickar vidare verkar det som. Nu har kronan stärkts en del också så jämför.

Tack! Ska kolla👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...