typ1 March 30, 2019 Report March 30, 2019 Hej Skulle byta signalhorn på min Musse Ht -66, med nya horn får jag ingen signal bara ett brummande ljud.Har provat att koppla in en lampa och ström finns när jag trycker på tutringen. Har haft lös tutringen och rengjort och smörjt upp kontaktytorna men lika dåligt resultat. Vad göra??????????? Mvh Roger Citera
Per Berglund March 30, 2019 Report March 30, 2019 Se till att hornet är jordat ordentligt mot karossen. Använd kabeln till hornet för att styra ett relä istället. Du får helt annan kräm till hornet för original dragningen har säkert tappat en hel del av kapaciteten att få fram ström Citera
typ1 March 30, 2019 Author Report March 30, 2019 Funderade på samma tanke som du har att koppla in ett relä istället och använda orginal kabeln som styrning. Tack för svaret Citera
typ1 April 1, 2019 Author Report April 1, 2019 On 2019-03-30 at 18:03, Per Berglund said: Se till att hornet är jordat ordentligt mot karossen. Använd kabeln till hornet för att styra ett relä istället. Du får helt annan kräm till hornet för original dragningen har säkert tappat en hel del av kapaciteten att få fram ström Tack funkar fint nu Citera
Recommended Posts