Jump to content

Featured Replies

comment_166793
3 timmar sedan, Tobbe1977 said:

Fick samtal igår från Ford om min AC. De skulle visst byta ut vissa delar istället för allt som dem brukade göra.

Beställas från Tyskland och fick tid 24 juni. Gäller ju att inte stressa. 

Min nya kondensator beställdes också från Tyskland.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
comment_167307

Då var det dags igen. Ingen ac på min bil. Troligen förångaren eller trasig O-ring men felsökning blir den 17/7. Jag kände konstig lukt komma in i bilen före kylan försvann vilket det borde vara fel på förångaren bakom instrumentpanelen. Den har i uppgift att omvandla köldmedel till komprimerad gas.

Ändrade %s av %s (%s)

comment_167331
On 2019-07-05 at 17:09, Robban1 said:

Då var det dags igen. Ingen ac på min bil. Troligen förångaren eller trasig O-ring men felsökning blir den 17/7. Jag kände konstig lukt komma in i bilen före kylan försvann vilket det borde vara fel på förångaren bakom instrumentpanelen. Den har i uppgift att omvandla köldmedel till komprimerad gas.

Vad är det för kvalitet på ac systemet 😳

comment_167347
21 timmar sedan, corvette said:

Vad är det för kvalitet på ac systemet 😳

Bra fråga men jag hade letat efter fler läckor om en hade redan hittats för undvika återbesök till verkstaden. Än så länge har det inte blivit läcka för andra gången på samma ställe. 

comment_167386
2 timmar sedan, RRS550 said:

Min AC är ej paj(tror jag) men jag tänkte jag ställer en annan fråga. 

Går motorfläkten på fullvarv på era bilar i princip hela tiden när det är över 14grader(när ACn är på) 

Har också lagt märke till att min går igång rätt fort. Kan dock inte säga exakt vid vilken temp den går på fullvarv.

comment_167392

En annan kul grej att veta om AC:n som jag upptäckt är att om man cruizar med bilen i varmt väder så kan systemet automatiskt höja motorvarvet för att AC:n ska orka med att kyla. När man cruizar så får man rätt hastighet på 1:an (manuell) och tomgång 500 - 600 rpm, men är det varmt så kan motorvarvet automatiskt gå upp till ca 1000 rpm. Stängs AC:n av så går varvet tillbaka till 500 - 600 rpm.

Kanske kan detta vara användbart för "hemma" felsökning?

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
comment_168304
On 2019-04-24 at 20:18, Tobbe1977 said:

Då min AC också lagt av var jag inne hos Ford idag ( dock ingen mustang store ). 

Bokade in en tid för felundersökning. Frågade hur man gick tillväga. Och svaret blev att de undersökte bilen för att se om det är ett garanti ärende eller inte. 

Om det inte är det så kommer jag att stå för själva undersökningen. Och visade det sig att det var ett garanti ärende så skulle all service vara skött på Ford.

Så man blir klyven på allting, då jag köpte bilen beg så visade det sig att den inte var servad 1:a året, även om f d ägare sade att den var det.

Så nu står man lite till råttorna och vet inte hur man skall göra..

känner igen den senario dvs att service är gjorde och det har dom gjorts men inte exakt på milen som ford kräver får endast vara 100mil 150mil max över servicemilantalet och jag har köpt min beg så jag står lite i samma potta när det gäller garantier osv