Jump to content

Sync 3.0 kartuppdatering


Junkers

Recommended Posts

F8 finns nu men ingen åtkomst från svenska Ford.

Jag laddade min från Tyska Ford men Engelska funkar nog också.

32GB USB-minne krävs i exFAT.

Motorn ska vara igång och för mig tog det nästan två timmar.

70062B82-8261-4C41-A49A-ABC1C5D542FE.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Såg att jag var lite sen på bollen denna gång.

Det finns även systemuppdateringar om man så önskar.

Tyvärr verkar man ju vara tvungen att ha en bil tillverkad efter maj 2018 för att få ännu senare och nya funktioner. Ny hårdvara den månaden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej! Har idag uppdaterat Sync 3 i bilen genom att ladda ner från den svenska sidan. Registrerade mig efter installationen och allt var frid och fröjd. Då det inte fanns några kartuppdateringar så följer jag därför din tråd och kollar den engelska sidan. Den hittar då ytterligare uppdateringar som måste göras innan man kan ladda hem kartuppdateringar. Någon som har en teori om varför den engelska versionen hittar ytterligare uppdateringar medans den Svenska Ford sidan säger att jag har den senaste uppdateringen? Vågar jag ladda på uppdateringen från Fords engelska sida eller pajar jag något i den svenska versionen? Konstiga frågor kanske men jag är inte så hemma i detta område.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har just uppdaterat min Synck 3 via Ford´s hemsida, och då fanns ett område i Umeå som är nybyggt
med. Så vad jag kan se så uppdateras kartorna också.

/P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Inte kartuppdatering men uppdatering för sync 3. 0 kom förra veckan, jag uppdaterade igår. Ingen aning om vad som är ändrat men antar att det är mestadels buggfix. Tog 20 minuter denna gång. 

Link to comment
Share on other sites

Har någon provat kartuppdateringarna som man kan hitta på den danska Ford sidan? Om jag söker på min 2017 Mustang så kan jag hitta kartuppdateringar där som inte kommer upp på  svenska Ford sidan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
2 timmar sedan, RRS550 said:

är det någon som lyckats uppdatera Sync OTA?

Är kopplad mot husets wifi, den påbörjar en nedladdning av mjukvara men sen hoppar den bara ur

Jag fick ladda ner min från ford och installera den med ett usb. Detta var typ i juni.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Försöker uppdatera min Sync 3 v.1 (bild) till senaste, verkade funka fick meddelande om att installationen slutförts men sen är det ingen skillnad.

Laddade upp sync filen till ford för å se om det skulle vara nån till uppdatering men då säger den att allt är uppdaterat å klart.

Försöker uppdatera igen både via wifi å usb, wifi händer inget å med usb får jag upp meddelandet nedan (bild)

Nån som har nån ide, antingen för att nollställa å börja om från början eller att klämma in nyaste ver...?

Tacksam för svar //Ragnar

IMG_20200614_152916.jpg

IMG_20200612_180301.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...