Jump to content

Featured Replies

comment_166187

F8 finns nu men ingen Ätkomst frÄn svenska Ford.

Jag laddade min frÄn Tyska Ford men Engelska funkar nog ocksÄ.

32GB USB-minne krÀvs i exFAT.

Motorn ska vara igÄng och för mig tog det nÀstan tvÄ timmar.

70062B82-8261-4C41-A49A-ABC1C5D542FE.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)

• Author
comment_166190

SÄg att jag var lite sen pÄ bollen denna gÄng.

Det finns Àven systemuppdateringar om man sÄ önskar.

TyvÀrr verkar man ju vara tvungen att ha en bil tillverkad efter maj 2018 för att fÄ Ànnu senare och nya funktioner. Ny hÄrdvara den mÄnaden.

• 2 weeks later...
comment_166378

Hej! Har idag uppdaterat Sync 3 i bilen genom att ladda ner frÄn den svenska sidan. Registrerade mig efter installationen och allt var frid och fröjd. DÄ det inte fanns nÄgra kartuppdateringar sÄ följer jag dÀrför din trÄd och kollar den engelska sidan. Den hittar dÄ ytterligare uppdateringar som mÄste göras innan man kan ladda hem kartuppdateringar. NÄgon som har en teori om varför den engelska versionen hittar ytterligare uppdateringar medans den Svenska Ford sidan sÀger att jag har den senaste uppdateringen? VÄgar jag ladda pÄ uppdateringen frÄn Fords engelska sida eller pajar jag nÄgot i den svenska versionen? Konstiga frÄgor kanske men jag Àr inte sÄ hemma i detta omrÄde.

• 2 months later...
  • 2 weeks later...
comment_168053
2 timmar sedan, RRS550 said:

Àr det nÄgon som lyckats uppdatera Sync OTA?

Är kopplad mot husets wifi, den pĂ„börjar en nedladdning av mjukvara men sen hoppar den bara ur

Jag fick ladda ner min frÄn ford och installera den med ett usb. Detta var typ i juni.

• 9 months later...
comment_172646

Försöker uppdatera min Sync 3 v.1 (bild) till senaste, verkade funka fick meddelande om att installationen slutförts men sen Àr det ingen skillnad.

Laddade upp sync filen till ford för Ä se om det skulle vara nÄn till uppdatering men dÄ sÀger den att allt Àr uppdaterat Ä klart.

Försöker uppdatera igen bÄde via wifi Ä usb, wifi hÀnder inget Ä med usb fÄr jag upp meddelandet nedan (bild)

NÄn som har nÄn ide, antingen för att nollstÀlla Ä börja om frÄn början eller att klÀmma in nyaste ver...?

Tacksam för svar //Ragnar

IMG_20200614_152916.jpg

IMG_20200612_180301.jpg