Jump to content

Problem med neutral switchen


Glottis

Recommended Posts

Hej hej 

Besiktade min Mustang 2a igår och då fick jag anmärkning på att neutral switchen inte funkar, dvs det går att starta med valfri växel i. Lite konstigt att dom anmärkte på det nu då det inte är nått nån har sagt nått om förut. (läs vidare och se att den inte funkat på väldigt länge)

Hursomhelst, nu har jag börjat titta på problemet och jag har sett att kabelhärvan från switchen kommer upp vid gaspedalen och om jag mäter på två av dom så blir det kontakt mellan dom när parkeringen är i. Men nu är frågan vad det är tänkt att den ska bryta? Det är en startknapp inkopplad sen tidigare så jag gissar på att tändningslåset är trasigt, eller ja man får vrida 2 steg på nyckeln och sen startknappen för att aktivera startmotorn.

För om jag kopplar kablarna i serie från switchen och med startknappen så startar den direkt jag lägger i parkeringen, och det är ju inte riktigt så det är tänkt 😃

Är det så att den ska kortsluta startsolenoiden när man har parkeringen i?

All el är omdragen av tidigare ägare, så jag får inte så mycket ut så mycket av dom kopplingsscheman jag tittat på.

Vi pratar Mustang II från 75 med C4 låda och 302.

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Ja är all el omdraget är det lika bra snickra vidare på egna ideer

Låter som ett enkelt fix.
Eftersom kontakten fungerar så dra helt enkelt signalkabeln som går till startrelät in till en av trådarna på neutralkontakten och sen tillbaka till startrelät.
Neutralkontakten ska ha 2 lägen där du kan starta bilen.  Dels i P läge och dels i N 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...