LupusRex January 11, 2005 Report January 11, 2005 Nu ska min 66a hottas till lite, och jag har lyckats få tag i orginalskivor och orginal fyrkolvsok till framändan på bilen, men jag har inga fästen för oket. Vart kan jag få tag i sånna?Är det nån som gjort nån liknande konvertering från trummor till skivor, och passar skivorna rakt på samma spindel?//Matte Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 11, 2005 Report January 11, 2005 Hej.Det är olika spindlar. Har inte en susning om det går att tillverkafästen så att dinna bromsok passar. Troligen så får du byta spindlar och då kommervi till ett annat problem, mycket svåra att få tagpå till årsmodell 65-66 tidig 67 fyrkolvsok. Citera
LupusRex January 11, 2005 Author Report January 11, 2005 Mindre bra, med andra ord...Går kanske att få tag i från samma kille jag köpte skivorna av.Tack för infon iaf. Citera
Anders CMC601 January 11, 2005 Report January 11, 2005 Hej,Det är samma spindel på en 66:a med trummor och skivor (utgår från att vi pratar om en bil med V8 med 5 bults nav). Vad du behöver är fästen för 4-kolvs bromsoken. Fästet (ett per sida) skruvas fast i samma fyra bulthål som hållar trumbromsen. Mao avlägsnar du hela trumbromsenheten och skruvar istället fast fäste och bromssköld på den "nakna" spindeln.Hitter du inga fästen beg. lokalt går det att köpa nya från NPD i USA. Men kolla ev. med Roland, Tony's, Sven Ullman etc. först. Använd bara nya/bra bultsatser til monteringen - säkerhetsdetalj!!Sena 67:or och 68 och fram har enkeltkolvs bromsok som kräver en annan spindel.Lycka till.Se bild hur det kan se ut (Sats från Master Power Brakes, men är av samma typ som original)Hälsningar/Anders Citera
LupusRex January 12, 2005 Author Report January 12, 2005 Tackar! Det är inte klokt vad man blir peppad att börja pilla med mussen när man hänger på det här forumet. ^^ Citera
LupusRex January 12, 2005 Author Report January 12, 2005 Hittade fästena på NPD's hemsida, och dom var inte så farligt dyra heller. Ser ut som om jag kommer få ihop det här. ^^ Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 12, 2005 Report January 12, 2005 Hej.Jag ber om ursäckt för mitt delvis felaktiga svar. Jag får försvara mig med att jag slarvläste och därför uttalade mig fel. Citera
Recommended Posts