Gäst January 11, 2005 Report January 11, 2005 Håller på att få en motor byggd och har en fundering.Blocket motorn byggs på är ett 351 cl boss/cobra jet block 4 bultat ramöverfall.Problemet jag märkt är att en orginal kylare från en vanligt 351 a passar "kyllar slang uttaget på andra sidan"!Vad är det för kylare jag skall ha? Tack på förhandMvh Robban Cmc 568 Citera
429SCJ-R January 11, 2005 Report January 11, 2005 Om det är en M code bil du har så har väl den 351 Cleveland från fabrik.Då passar originalkylet direkt till din nya motor. om du nu hade en cleveland i bilen när du köpte den.Annars får du leta upp ett korrekt originalkyl eller beställa dig ett nytt. Citera
JH January 12, 2005 Report January 12, 2005 Om du menar att uttaget på kylaren sitter på fel sida för slangkoppling mot motor så kan det ju bero på att du har en -69 "enligt bilden i varje fall" och har då förmodligen haft en Windsor motor i om du inte har BB. Utgången ändrades från och med -70 årsmodell till andra sidan. Går att lösa genom att antingen köpa en så lång slang så att den går till andra sidan eller att sätta en rörskarv imellan två slangar. Jag har sett olika lösningar på det, "mer eller mindre bra naturligvis" fast ingen av de lösningarna har varit optimala, utan det bästa är väl att skaffa en annan kyl. Fast det där med skarvade anslutningar vet jag har fungerat i tiotals år för någon, så jag ska väl inte vara negativ till det. Det är ju det billigaste alternativet i varje fall. Citera
Recommended Posts