Jump to content

Recommended Posts

Hej

Tänkte byta tankgivarn då den bef bara visade lite över halva vid full tank, köper en på Ebay , kollar runt lite på youtube ang byte ( borde kollas innan inst) men den är ju ny,ska väl funka,rullar upp bilen och upptäcker att diffen verkar läcka (pionen),lika bra å ta den med.,tar isär och byter  lagren o-ring och packboxen, blev kanon,och byter sen givarn som visar sig vara ännu sämre😡( mätarn och kabeln är ok) så blir det ibland

Inte alls säkert det är något fel på givaren.

Mycket mer vanligt att voltregulatorn som sitter på kretskortet bakom instrumenten är dåligt.
Den ska ge ca 5,6v

Original tankgivaren är bra spara för oftast är dom mycket bättre än nytt...Lätta renovera också

  • 2 weeks later...

Så var det på min (som Per sa)... dvs voltregulatorn. Dyr liten rackare som sitter bakom instrumentpanelen. Efter bytet är det bättre, man kan dock inte förvänta sig att det blir lika exakt som på en ny bil men det visar full, halv å tom tank iallafall.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...