DPN July 7, 2019 Report July 7, 2019 Hej Har ett problem med min varvräknare på min mustang 05a v6. Den fungerar men den ligger inte inom varvtals registret utan den lägger sig på olika ställen när man startar motorn varje gång, alltså den står ytterst sällan på noll när ska starta den ibland så kan t.ex stå med visarn typ rakt upp. Men sedan när jag gasar så rör den sig normalt, men inte inom registret på tavlan utan går utanför siffrorna på mätaren. Vad är det för fel? Citera
Peter Ekelund July 7, 2019 Report July 7, 2019 (redigerad) Kan vara stegmotorn som driver nålen som är dålig. Vanligt problem på Mustang. Man kan byta dem själv eller få det reparerat. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Mustangmike July 9, 2019 Report July 9, 2019 Finns firmor som fixar, har ingen egen erfarenhet men hört att dom ska va bra. https://www.blocket.se/uppsala/Chevrolet_Ford_Chrysler_hastighetsmatare_85305092.htm?ca=11&w=3&last=1 Citera
DPN July 10, 2019 Author Report July 10, 2019 Tack för svar. Blir nog till sända till firma för att få det fixat. Citera
Recommended Posts