Jump to content

Lackering sparklåda och huv Mach1-71


Recommended Posts

Är det någon som vet vilken färgkod den svarta färgen har längst ner på en Mach1 -71 och om det är samma färg på det svarta fältet på huven. Jag undrar även om någon vet hur högt upp den svarta fältet går på sidan på bilen och hur huven är lackad. Bilen är för tillfället helt röd men de svart fälten skall lackers.

Tacksam för svar

Niklas cmc358

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det är samma svarta färg på huv och trösklar, de skall vara mattsvarta och utan textur men det kan vara lämpligt att ha dom med halvmatta då det är lättare att hålla rent och ser ut att vara som original färgen. be din lackare att blanda till några prover så du själv får avgöra.

Om du med de svarta fälten menar hockey stripsen på sidan av bilen så är dessa dekaler, alla bilar hade inte dessa stripes, om din bil har de tunna aluminiumlisterna runt om nederkant på bilen så hade den inte stripes på sidorna utan endast på bakdelen. Om du skall ha stripes så är det även en tunn stripe lackad ovanför den svarta färgen på trösklarna.

Nederdelen på bilen lackades först medans det svarta på huven lackades efteråt, vill du vara helt korrekt så skall du även lacka med samma svarta färg mellan bakljusena, detta för att inte karosskulören skall lysa igenom de bitar som inte täcks av den svarta bakpanelen. Eftersom du även har en ljus kaross färg så skall den del på insidan av huven som du kan se ifrån insidan av bilen också sprutas svart.

Här är en länk till en sida med lite mått på var vissa stripes och dekaler skall sitta

http://429mustangcougarinfo.50megs.com/paint_info.htm

sedan kan du titta på min hemsida där jag har lackat min bil.

Jag skickar även på din e-mail 2 bilder där du kan se hur huv fältet skall lackas

JL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...