klubben January 17, 2005 Report January 17, 2005 Hur betalar man enklast och säkrast när man köper en bil i staterna men tänker stanna kvar hemma. Pay pal, visa eller banktransaktion???? Citera
95cobra January 17, 2005 Report January 17, 2005 jag har handlat med paypal och det funkar skitbra. man slipper en massa överföringskostnader o andra extra utgifter, allt som dras är pengarna till dagens dollarvärde. Plus att pengarna går in direkt på säljarens konto..mkt smidigt enligt mig..vad har du sett för kärra om man får fråga??.. ha det Citera
klubben January 17, 2005 Author Report January 17, 2005 Jag har hittat en Mustang Cab V8 -00 i Miami med en ägare som jag är sugen på. Vi får se. Citera
Björne January 17, 2005 Report January 17, 2005 Köpte en 65:a fastback nu i höstas på E-bay. Jag skickade pengar via wire transfer, direkt till säljarens konto. Det kostade mej 300:- i avgift men det var snabbt och enkelt.Pay-pal är bra så länge det inte är för stora summor det handlar om. Harför mej att de tar ca. 3% i avgift och då det oftast är större summor vidbiköp blir det dyrt för säljaren. I såna fall kräver dom oftast att köparenstår för avgiften, så jag skulle nog rekommendera wire transfer.Det funkade bra för min del.BjörnCMC 445 Citera
fd cmc1234 January 17, 2005 Report January 17, 2005 Jag har hittat en Mustang Cab V8 -00 i Miami med en ägare som jag är sugen på. Vi får se.Sugen på ägaren? Jag trodde det var bilen du var ute efter... :wink: Citera
95cobra January 17, 2005 Report January 17, 2005 Sugen på ägaren? Jag trodde det var bilen du var ute efter... det e humor det e humor...det förgyllde min dag... Citera
klubben January 17, 2005 Author Report January 17, 2005 det e humor det e humor...det förgyllde min dag... Citera
MrTurbo_1645 January 19, 2005 Report January 19, 2005 Ha ha.. Bottennapp... Tejen i bikini som låg över huven kanske inte var ägaren? On Topic; Jag betalade min Mustang på samma sätt som "Björne". Snabbt, enkelt och relativt billigt. Mysko, men det känns änna bästa att betala sådana summor "över disk" så att säga. Alla frågor och oklarheter löses direkt med personen i kassan. Citera
Recommended Posts