Jump to content

Recommended Posts

9 timmar sedan, Prime Mover said:

Se upp även på Autobahn så inte detta händer:

https://www.z28.com/threads/deer-hit-at-140mph-warning-not-for-squeamish.126614/

 

Nånting vi har i Sverige, är ju som bekant Grävling ! Inget vilt stängsel runt våra motorvägar skyddar mot dessa. En kompis körde på... Som en sten sa han efteråt !  Och satt ändå då i en tradare ! 

 

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, Kapten Telge said:

Nånting vi har i Sverige, är ju som bekant Grävling ! Inget vilt stängsel runt våra motorvägar skyddar mot dessa. En kompis körde på... Som en sten sa han efteråt !  Och satt ändå då i en tradare ! 

 

Vildsvin är också stenhårda, farsan drog över med sin Cayenne

Slet av skärmbreddare mm, sen när farsan skulle ut å kolla reste sig jäkeln och ruskade på sig och knallade vidare 😄

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 2019-08-22 at 18:07, Kapten Telge said:

Hej. Har skrivit innan att jag tänker köpa en Mustang GT Fast back runt 15+

Nu ser jag på filmer på Youtube flera incidenter,där bilen toksvänger, och olyckor uppkommer. Är detta pga. att det burnas ? Bör jag vara orolig,att köpa en automat GT, där tanken INTE är att burna

Vänligen förklara för mej varför dessa olyckor händer. Är det pga, av tok körningen med redan driftande bakvagn ? Kan det hända mej om jag gillar att acca efter ett rödlyse tex. eller på motorväg ? 

Att bränna däck är inget för mej. Gillar att trycka till på raksträckor, och kanske på motorväg, ( om ingen polis syns till )  Men generellt håller jag hastighetsbegränsningen , nästan 😉 

Är inte teknik kunnig, och fattar inte direkt vad speakern pratar om på engelska. Tveksamt om jag fattar allt på svenska. Så försök förklara för mej så lättsamt som möjligt . Man säjer att bilen är för lätt i förhållande till antal Hk,Är Dodge Charger.Challenger mer säker `? Lite kanske jag fattat och det kanske är att bilens antisladdsytem, tror att det håller på att fucka ur, därav dessa strejker från bilen och dess tvär vändningar. Ni som har Mustang GT Fastback 15+ Vad upplever ni ? 

Tackar på förhand

 

Hej!

Du ska inte tro på allt du hittar på Youtube. 

Speciellt inte med kommentatorer som inte vet vad de talar om! 

Haft en 2015 manuell och kör i dag en 2018 med automat. 2018 är klart bättre än 2015 men å andra sidan är en 2016 klart bättre än din Subaru. 

Om du inte slår av alla säkerhetssystem och kör normalt så kommer du inte få sladd och köra över ångra folkmassor. 

Men, slå av systemen, koppla bort hjärnan och strunta i all rim och reson så... Då spelar det ingen roll vilken bil du sitter i. 

Köp en Mustang, kör som vanligt, och njut! 

 

Mvh Andreas 

On 2019-09-29 at 10:20, Junkers said:

 

 

On 2019-08-23 at 16:46, Kapten Telge said:

Hej på er 🙂  Nope, har ingen erfarenhet av Muslecars, det närmsta är väl min Subaru XT på nästan 250 hästar. Är 61 år, och drömmen är här då jag faktiskt har råd att köpa slik bil. Tok köra är inte min ide om att framföra en GT Fastback 15+. Gillar ljudet samt att jag nu faktiskt har möjligheten. Frågat innan.. Dodge Challenger, är det same,same med dessa ? Har f-n ingen lust att vara rädd för att helt plötsligt åka i diket, eller värre . Kanske är så här , pojkdrömmen blir sann, vid en viss ålder. Måhända att man inte längre är Elitförare i den åldern. F-n !! Vill kunna trycka på utan att riskera fuckups!! 

Om det 'är så att man måste vara van vid muskelbilar, INNAN man köper en GT +15. Säj det då 🙂 

blockquote-widget

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...