August 22, 20196 yr comment_168117 Hej. Har skrivit innan att jag tĂ€nker köpa en Mustang GT Fast back runt 15+ Nu ser jag pĂ„ filmer pĂ„ Youtube flera incidenter,dĂ€r bilen toksvĂ€nger, och olyckor uppkommer. Ăr detta pga. att det burnas ? Bör jag vara orolig,att köpa en automat GT, dĂ€r tanken INTE Ă€r att burna VĂ€nligen förklara för mej varför dessa olyckor hĂ€nder. Ăr det pga, av tok körningen med redan driftande bakvagn ? Kan det hĂ€nda mej om jag gillar att acca efter ett rödlyse tex. eller pĂ„ motorvĂ€g ? Att brĂ€nna dĂ€ck Ă€r inget för mej. Gillar att trycka till pĂ„ rakstrĂ€ckor, och kanske pĂ„ motorvĂ€g, ( om ingen polis syns till ) Men generellt hĂ„ller jag hastighetsbegrĂ€nsningen , nĂ€stan đ Ăr inte teknik kunnig, och fattar inte direkt vad speakern pratar om pĂ„ engelska. Tveksamt om jag fattar allt pĂ„ svenska. SĂ„ försök förklara för mej sĂ„ lĂ€ttsamt som möjligt . Man sĂ€jer att bilen Ă€r för lĂ€tt i förhĂ„llande till antal Hk,Ăr Dodge Charger.Challenger mer sĂ€ker `? Lite kanske jag fattat och det kanske Ă€r att bilens antisladdsytem, tror att det hĂ„ller pĂ„ att fucka ur, dĂ€rav dessa strejker frĂ„n bilen och dess tvĂ€r vĂ€ndningar. Ni som har Mustang GT Fastback 15+ Vad upplever ni ? Tackar pĂ„ förhand Â
August 22, 20196 yr comment_168119 Klart det finns grĂ€nser som man inte bör passera, men med den individuella hjulupphĂ€ngningen sĂ„ Ă€r det ett fantastiskt bra grepp i Mustangen. Jag kör en 2018 med manuell lĂ„da, och jag valde medvetet manuell för det Ă€r lĂ€ttare att vĂ€lja vilken kraft/vĂ€xel som Ă€r lĂ€mplig vid en omkörning och har barn i bilen samt skulle vara lĂ€ttkörd för frun, sĂ„ check pĂ„ allt dĂ€r! 2018 och framĂ„t klarar dryg 1G innan det slĂ€pper, jag kikade ocksĂ„ pĂ„ ovan film innan jag köpte Mustang. LĂ„ga farter och mycket gas gör tyvĂ€rr att antispinn/antisladdsystem kan tappa bort sig och dĂ„ fĂ„ en ovĂ€ntad effekt dĂ€r dessa system motverkar istĂ€llet för att hjĂ€lpa till, det Ă€r det som syns pĂ„ de flesta klippen Gör man en kickdown med en automat och det av nĂ„gon anledning slĂ€pper pĂ„ dĂ€cken sĂ„ Ă€r det mer svĂ„rkontrollerat Ă€n en manuell, Ă€r min erfarenhet. Greppet Ă€r helt fantastiskt, men visst Ă€r det kvar en del amerikanskt GT gung, precis som en Gran Turismo skall ha, vill man bli av med detta sĂ„ Ă€r det bara att sĂ€nka bilen sĂ„ ligger den som ett strykjĂ€rn! Lycka till med inköp đ
August 22, 20196 yr Author comment_168121 SĂ€nka bil ,finns inte i mina tankar, Vill ha en sĂ€ker bil, byggd av sĂ€kerhetstĂ€nk. Hur Ă€r andra muslecars i jĂ€mförelse ? Â
August 22, 20196 yr comment_168122 NÀ, jag har inte sÀnkt min heller, inte ungdom lÀngre sÄ uppskattar komforten. Det beror pÄ hur du skall köra, jag har inte upplevt en enda gÄng pÄ 750mil att bilen skulle kÀnnas otrygg pÄ nÄgot sÀtt. Se till att testa att köra lite ordentligt, ovanstÄende video Àr för mycket pajas körningar.
August 22, 20196 yr Author comment_168124 2 minuter sedan, Duckster said: NĂ€, jag har inte sĂ€nkt min heller, inte ungdom lĂ€ngre sĂ„ uppskattar komforten. Det beror pĂ„ hur du skall köra, jag har inte upplevt en enda gĂ„ng pĂ„ 750mil att bilen skulle kĂ€nnas otrygg pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Se till att testa att köra lite ordentligt, ovanstĂ„ende video Ă€r för mycket pajas körningar. Ok,men lite skraj blir jag iaf. TĂ€nker att automat, inte hittar pĂ„ dumheter. SĂ„na som man kan hittas pĂ„ med manuell ! Ăr jag helt fel ute ? Vi (jag) tĂ€nker motsats hĂ€r âŠ.
August 22, 20196 yr comment_168126 Det Ă€r ju helt en smaksak, jag tyckte manuell var tryggare att köra med. Mustangen Ă€r extremt lĂ€ttkörd under 4000rpm, sĂ„ vaknar först framĂ„t 4500 upp till 7500. Fantastisk bil iaf đ
August 22, 20196 yr Author comment_168127 Min grej att vara undersökande ,samt medvetet kritisk. Ska jag köpa nĂ„got jag inte vet ett dugg om,sĂ„ letar jag bĂ„de nackdelar ,samt det motsatta. Ăr oerhört tacksam för ditt svar,samt ev. kommande Hoppas du förstĂ„r vad jag menar Med vĂ€nlig hĂ€lsningÂ
August 22, 20196 yr comment_168128 Jag kan sĂ€ga att skillnaden i beteende mellan 2016 GT automat och 2018 GT automat Ă€r vĂ€ldigt stor. Det var ganska lĂ€tt att fĂ„ smĂ„kast om man var lite oförsiktig med 2016 men 2018 Ă€r betydligt mer förlĂ„tande och hĂ„ller i lĂ€ngre. Hur mycket som beror pĂ„ de bĂ€ttre dĂ€cken vĂ„gar jag inte sĂ€ga men skillnaden Ă€r stor och det Ă€r ju framförallt vid blött underlag som det kan hĂ€nda. 2018 GT automat har ju en fantastisk automatlĂ„da och vid torr vĂ€derlek har jag kört den i dragracinglĂ€ge som i stort sett vĂ€xlar med full effekt och Ă€ven det Ă€r ganska odramatiskt, det blir ett litet hjulspinn vid varje vĂ€xling i början men bilen rĂ€tar sig direkt. 10 vĂ€xlar blir en del vĂ€xlingar. Min har Ă€ven Magneride stötdĂ€mpare som kan hjĂ€lpa till eventuellt. Ăndrade %s av %s (%s)
August 23, 20196 yr comment_168136 Ăr du allvarlig Kapten Telge med ditt inlĂ€gg sĂ„ tittar du pĂ„ fel bil! Mustangen Ă€r en leksak med en massa effekt sĂ„ nĂ€r jag lĂ€ser ditt bekymmrade inlĂ€gg hĂ€r sĂ„ Ă€r svaret att du ska nog byta typ av bil. En VOLVO V90 Ă€r nog mer passande Det enda felet pĂ„ Mustang Ă€r den detaljen som sitter i förarstolen. En Mustang köper man inte för att man vill komma fram till ICA sĂ€kert och bekvĂ€mt! Men den uppfyller alla sĂ€kerhetsnormer och mer dĂ€r till SjĂ€lvklart livsfarlig bil i fel hĂ€nder sĂ„ Ă€r det med alla bilar med högre effekt Ă€n vad som Ă€r normalt SkĂ€rp till dig och köp en Mustang bara för att det Ă€r kul!!! Livet Ă€r för kort att sitta bekymmra sig över saker som kanske kan hĂ€nda Ăndrade %s av %s (%s)
August 23, 20196 yr comment_168138 Hur bra förare Ă€r du, kapten Telge? Om du har aldrig haft bil med hög effekt eller vet inte hur man ska hantera bilen vid tex bredstĂ€ll pga bakhjulsdrift, Ă€r mustang inte lĂ€mplig bil. Ett alt Ă€r mustang med lĂ€gre effekt.Â
August 23, 20196 yr comment_168139 Hehe, jag kĂ€nner igen mig lite i Telges frĂ„gestĂ€llning. Jag backade 2016 dĂ„ jag ocksĂ„ sett dessa filmer och lĂ„tit mig pĂ„verkas, hade en grabber blue oktober 2016 som jag hade första tjing pĂ„, tackade nej och trodde mitt sug skulle vara över. BestĂ€llde en Camaro Fifty i början pĂ„ 2017 och nĂ€r sedan allt bara strulade och inte kom pĂ„ utlovad tid i maj, sĂ„ avbestĂ€llde jag slutet september och bilen kom tvĂ„ veckor senare sĂ„klart.... TĂ€nkte dĂ„ att nu rĂ€cker det, sedan kom faceliften pĂ„ Mustangen och fler hĂ€star samt Orange Fury.... bestĂ€llde ett par dagar innan jul 2017 och Mustangen Ă€r sĂ„ jĂ€dra go att köra. SĂ„ lĂ„t dig inte avskrĂ€ckas av filmerna, det Ă€r en fantastisk bil att bĂ„de köra och Ă€ga - bara blickarna och alla tummar upp som man fĂ„r stĂ„ ut med.... sĂ„ hĂ€rligt đ @Robban1 jag har noll erfarenhet av bredstĂ€ll med bakhjulsdrift, men Ă€r absolut inte orolig Ă€ndĂ„. Tycker bilen förmedlar sig vĂ€ldigt bra tillbaks, men stĂ€nga av antispinn/sladd det Ă€r nog inget för mig om vi sĂ€ger sĂ„...om inte en stor öppen plan finnes Ăndrade %s av %s (%s)
August 23, 20196 yr Author comment_168151 Hej pĂ„ er đ Nope, har ingen erfarenhet av Muslecars, det nĂ€rmsta Ă€r vĂ€l min Subaru XT pĂ„ nĂ€stan 250 hĂ€star. Ăr 61 Ă„r, och drömmen Ă€r hĂ€r dĂ„ jag faktiskt har rĂ„d att köpa slik bil. Tok köra Ă€r inte min ide om att framföra en GT Fastback 15+. Gillar ljudet samt att jag nu faktiskt har möjligheten. FrĂ„gat innan.. Dodge Challenger, Ă€r det same,same med dessa ? Har f-n ingen lust att vara rĂ€dd för att helt plötsligt Ă„ka i diket, eller vĂ€rre . Kanske Ă€r sĂ„ hĂ€r , pojkdrömmen blir sann, vid en viss Ă„lder. MĂ„hĂ€nda att man inte lĂ€ngre Ă€r Elitförare i den Ă„ldern. F-n !! Vill kunna trycka pĂ„ utan att riskera fuckups!! Om det 'Ă€r sĂ„ att man mĂ„ste vara van vid muskelbilar, INNAN man köper en GT +15. SĂ€j det dĂ„ đÂ
August 23, 20196 yr Author comment_168152 7 timmar sedan, Duckster said: Hehe, jag kĂ€nner igen mig lite i Telges frĂ„gestĂ€llning. Jag backade 2016 dĂ„ jag ocksĂ„ sett dessa filmer och lĂ„tit mig pĂ„verkas, hade en grabber blue oktober 2016 som jag hade första tjing pĂ„, tackade nej och trodde mitt sug skulle vara över. BestĂ€llde en Camaro Fifty i början pĂ„ 2017 och nĂ€r sedan allt bara strulade och inte kom pĂ„ utlovad tid i maj, sĂ„ avbestĂ€llde jag slutet september och bilen kom tvĂ„ veckor senare sĂ„klart.... TĂ€nkte dĂ„ att nu rĂ€cker det, sedan kom faceliften pĂ„ Mustangen och fler hĂ€star samt Orange Fury.... bestĂ€llde ett par dagar innan jul 2017 och Mustangen Ă€r sĂ„ jĂ€dra go att köra. SĂ„ lĂ„t dig inte avskrĂ€ckas av filmerna, det Ă€r en fantastisk bil att bĂ„de köra och Ă€ga - bara blickarna och alla tummar upp som man fĂ„r stĂ„ ut med.... sĂ„ hĂ€rligt đ @Robban1 jag har noll erfarenhet av bredstĂ€ll med bakhjulsdrift, men Ă€r absolut inte orolig Ă€ndĂ„. Tycker bilen förmedlar sig vĂ€ldigt bra tillbaks, men stĂ€nga av antispinn/sladd det Ă€r nog inget för mig om vi sĂ€ger sĂ„...om inte en stor öppen plan finnes Â
August 23, 20196 yr Author comment_168153 KĂ€nns misstĂ€nkt likt mej Ja.... Mycket pengar som man kanske Ă„ngrarÂ
August 24, 20196 yr comment_168170 Ăr flera av oss som Ă€ven kör under vintern, inga som helst problem. SĂ„ lĂ€nge en inte tĂ€nker med högerfoten sĂ„ Ă€r det inga problem vare sig med advance track av eller pĂ„.
August 24, 20196 yr comment_168172 SĂ€ger som Per, men lever bara en gĂ„ng sĂ„ satsa o köp. Finns ju ingen hĂ€rligare kĂ€nsla att glida runt i o fĂ„ alla blickar och tummar upp. Sedan ligga i 80km/h, peta ner den i 3:an och ge den jĂ€rnet. Lovar att du kommer inte Ă„ngra dig en sekund.Â
August 24, 20196 yr Author comment_168177 On 2019-08-23 at 16:49, Kapten Telge said: Okej,okej.. Tar detta ett varv till i tankebanan đ  On 2019-08-23 at 16:49, Kapten Telge said:   On 2019-08-23 at 16:49, Kapten Telge said:  Â
August 25, 20196 yr comment_168178 Jag tycker Junkers har rÀtt. Min GT 2016 GT Àr jÀmfört med de hyrbilar 2018+ som jag kört i USA struttig i fjÀdringen, och lite lÀttare av fÄ smÄ kast med, jÀmfört GT och Àven V6 hyrbilar som Àr uppgraderade, dvs 2018+. Hade en GT 2018 Convertible i nÀstan tvÄ veckor i Kalifornien nyligen, som gav omkring 21-22 miles per gallon, sÄ nog gÄr den uppgraderade lite snÄlare ocksÄ. JÀmfört mina bruksbilar, en BMW 5 serie 2010, och en alldeles ny BMW 5:a, sÄ Àr Mustangen lurigare. Men, Mustangen lÀngtar jag efter att köra, har tom skaffat 19 tums vinterhjul för att anvÀndas Äret runt, kan inte vara utan nöjet, och den lite nervösa vÀghÄllningen Àr nog trots allt en del av det. BehÄller min 2016 GT Auto, men kan tÀnka mig att göra nÄgot Ät hjulhoppningen vid hÄrd acceleration. Ibland Ängrar jag ocksÄ att jag inte bestÀllde med tre pedaler, mellangas och allt det dÀr frÄn min ungdom Àr trots allt kul det med. Jag kommer ihÄg min BMW 323 frÄn 80 talet, en av mina första bilar. Den var seriöst lurig, Mustangen Àr ljusÄr bÀttre. Men precis som Mustangen, en bil jag minns med ett leende!
August 25, 20196 yr Author comment_168181 Fler svar kontra Ärs modell 16 och18,lĂ€ser jag .Modellen kom 15 om jag inte lĂ€st fel. Vad Ă€r skillnaden mer ? Om 18 har jag lĂ€st att det finns problem med "knackningar" tickades runt ett visst varvtal. Ford, har tydligen ocksĂ„ bytt ut vissa motorer, whit out questions . Just det, av ekonomiska skĂ€l, letar jag bil 15-16 đÂ
August 26, 20196 yr comment_168191 Coyote motorn har haft det sk "BBQ" tickandet under mĂ„nga Ă„r. Men informationsflödet idag Ă€r enormt sĂ„ du kan hitta hur mycket negativts som helst om precis alla bilar och vad som Ă€r fel osv. Jag letade mig till sist ut ifrĂ„n den hörnan och tog steget till inköp, sĂ„ jĂ€drans nöjd đ I grund och botten Ă€r det ju inte det mest nödvĂ€ndiga man gjort, men kĂ€nslan och glĂ€djen! - jo man lever faktiskt bara en gĂ„ng sĂ„ vitt vi vet. Â
August 26, 20196 yr comment_168213 BBQ beror pĂ„ plastoljetrĂ„g sĂ„ att det hörs mer om jag fattat rĂ€tt. Slamret strax över 2000 varv ska vara DI dvs direct injektion systemet om jag Ă„terigen fattat det rĂ€tt. BĂ„da ljuden enligt Ford normala. Den 10-vĂ€xlade automaten har ett vinande ljud som ocksĂ„ anses normalt och ska vara pumpljud. Detta pĂ„ 2018+ som Ă€r dem som har DI och 10 vĂ€xlar. Min har rullat 1700 mil nu och drar 1 l olja per 1000 mil sĂ„ den verkar vara ok Ăndrade %s av %s (%s)
August 27, 20196 yr Author comment_168239 On 2019-07-30 at 08:03, Robban1 said: Vibrationer pĂ„ kardanaxeln uppstĂ„r pga obalans och du mĂ€rker ett tydligt ljud vid viss hastighet. Detta Ă€r tydligen vanligt pĂ„ V8 mustanger oavsett vĂ€xellĂ„da Ă€r manuell eller aut. NĂ„gra har monterat en slangklĂ€mma som fungerar typ vikt vid rĂ€tt stĂ€lle som motverkar vibrationer. Andra har ersatt kardanaxeln med eftermarknadsmodell som Ă€r i ett stycke jĂ€mnfört med originalet som Ă€r delad.  On 2019-08-23 at 16:49, Kapten Telge said: Hej, verkar vara lite trassligt just nu, med mĂ„nga citeringar ovan. NĂ„ja, kör pĂ„ Ă€ndĂ„. Jag heter Björn och bor i VĂ€sterĂ„s. Jag skulle önska att.... NĂ„n skrev till mej.. att kom gĂ€rna hit och sitt bredvid nĂ€r Mustangen körs! Om jag dessutom finge prova sjĂ€lv, sĂ„ vore de bra mycket bĂ€ttre. Men jag kan nöja mej med det första . Tok-körningar undanber jag mej högaktningsfullt i. DĂ„ det inte Ă€r det jag letar efter . Ă ter tack för att ni finns och hjĂ€lpen mej. Med vĂ€nlig hĂ€lsning Björn Â
August 29, 20196 yr comment_168300 Jag spontan köpte min Musse efter en semester med bĂ€sta vĂ€nnen och hans tjej och vi hade lite trökigt sĂ„ vi Ă„kte runt o provkörde lite vanliga bilar med pulver , och i en av bilfirmorna sĂ„ stod en Dogde Challanger 19 Ă„rs modell visserligen en V6 men den provkörde vi, och jag blev sĂ„ld till en början. Sen efter hemkomsten sĂ„ började jag jaga V8 och Dodge men tyckte att dogde med HEMI 5,7 var för tung bil och törstig och den kĂ€ndes som ett slagskepp pĂ„ vĂ€gen, man var tvungen o planera lite mer Ă€n Mustangen och letade vidare till en Musse 2014 men som var tingad av en annan köpare och letade vidare  och fann till slut den jag har nu. En Musse 2016 och Ă„ngrar inte en sekund frĂ„n att byta ifrĂ„n en Audi TTs 339hp till en mustang 421hp. Du kommer inte Ă„ngra dig, jag kör mer lĂ„ngsamare med musse Ă€n TTs för jag vet att jag har ljudet đ hĂ€rlig kĂ€nsla o dra gĂ„ng den första  gg pĂ„ morgonen man blir glad i hela kroppen .. sĂ„ go for it Kapten Telge.... Â
August 30, 20196 yr Author comment_168305 LÄter hÀrligt. Japp ljudet Àr viktigt, och sen vidare köra sÄ fort som möjligt Àr inte av intresse. HÀnder dock att jag ibland trycker till med min Subba XT ,bra krut i den för övrigt. Finns Hp med dubbla turbos, sÄ det rÀcker och blir över ,för just den typen av bil. Kommer behÄlla Subban, och endast anvÀnda den andra som sommar bil.Tror mej förstÄ att priser kommer sjunka nu framöver mot den mer kalla Ärstiden.Tanken Àr köpa ,för att sedan stÀlla in i varmgarage,och ta fram till vÄren
August 31, 20196 yr comment_168336 2018 gt automat med all utrustning packet 4 tror jag det Àr med för andra fĂ€lgar Àön de svarta. kör med den Ă„ret runt kör inte sĂ€kert eller lugnt pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. min första sportbil. hade bil med 200hk innan  Àr vĂ€ldigt nöjd med den hĂ€r. inget konstigt har hĂ€nt den har bra grepp i torrt vĂ€glag. NĂ€r det Ă€r blött ute sĂ„ kan man fĂ„ smĂ„kast om man svĂ€nger och gasar till, sĂ„ man fĂ„r ta det lite lugnare dĂ„ helt enkelt. i snö och vintervĂ€glag har jag de dĂ€cken som fick bĂ€st i trst odeubbat funkar bra nĂ€r ddet Ă€r is och snö ute kör jag lugnt sĂ„ klart. Har varit lite problem ibland att back upp frĂ„n lutande garage nerfart men dÄ fĂ„r man skotta lite snö och lĂ€gga nĂ„got lite tyngre i bagagen funkar bra. JĂ€tte nöjd med bilen och kan rekomendera den đ