Jump to content

Rust i Cowl


Elwaro

Recommended Posts

Huff da.............høres for jæ... ut.

Noen som kjenner til noen som kan gjøre et slikt jobb? Helst i området nær svenske/norskegrensen ved Strømstad/Halden?

Noen som har gjort dette og vet hur mye et slikt jobb koster?

Link to comment
Share on other sites

Hej Elwaro

Jag renoverar min -65 cab och är nu i slutfasen. Min bil har genomgått ett byte av ovanstående plåtar. Jag skall hör med min plåtslagare om han kan ta din bil. Jag finns i Mellerud, 10 mil öster om Halden.

Hör av dig om du vill ha hjälp.

Ring 070-5513113 (Sverige)

Håkan Skålberg

Link to comment
Share on other sites

Hei Håkan

Ja,det høres interessant ut om han kan med et sånt jobb :idea: .

Men først av alt trenger jeg et grovt prisoverslag for jobbet og hva det innebærer at jeg må gjøre selv.Jeg er ingen bilmekaniker så det er begrenset hva jeg kan utføre på egenhånd.Her blir det jo snakk om masse demontering,innkjøp av plåt(kan jeg jo selv bestille fra USA),sveising,grunning og lakkering og tilbakemontering av deler igjen.

Men.....ser frem til å høre fra deg igjen :!:

Link to comment
Share on other sites

Hej Elwaro.

Om du vill gå vidare kan du komma och besöka oss i Mellerud för att se hur projektet ser ut. Vi har dokumenterat arbetet väl med många foton.

För att kunna ge ett kostnadsförslag måste Stefan (plåtslagaren) se bilen för att bedöma hur mycket tid som går åt.

Ring 070-5513113 Håkan Skålberg

Ring 0530-20624 Stefan Nyman

Med vänliga hälsningar

Håkan Skålberg

Link to comment
Share on other sites

Bilen er ikke kjørbar for øyeblikket.Har plukket ned litt og skal bl.a. fixe bremser + litt rust som må sveises i gulvet.Jeg er redd det ikke blir tid før nærmere våren vedr.

Det jeg er mest usikker på,er om pengene vil strekke til fremover :roll:

Det er derfor jeg kunne tenke meg å fått et grovt,veldig grovt er ok,prisoverslag for en slik jobb.

Jeg vet at det er mye jobb,bl.a. må vel både skjermer,panser og ventilristen tas av.Dessuten må vel diverse demonteres fra torpedoveggen også.I tillegg må man kanskje ta av dashbordet og kanskje t.o.m. frontruta???

Uansett,hadde det vært mulig å fått et svært rått prisanslag hadde det vært kjempefint så hadde jeg litt å kunne planlegge etter :oops:

Men....skulle vært morro å tatt en tur opp til dere.....vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Hej Elwaro.

Något pris är omöjligt att gissa sig till då det beror på hur mycket som skall göras och hur mycket du gör själv. Jag kan bara rekommendera att du besöker oss inom den närmsta 1-2 veckorna då vi har lånat lokal och billyft. Du kan då få många tips om hur du skall gå till väga med din bil vad gäller rost m.m.

Min bil har varit totalt (och då menar jag TOTALT) nerplockad, svetsad i både golv, trösklar, dörrar, skärmar (innre och yttre, fram o bak), motorrum, torpedplåt m.m. Vi kan dela med oss av våra erfarenheter från resans gång. Plåtslagaren, Stefan, är villig att åtaga sig en del renoveringsarbete på Mustanger framöver. Det är ganska svårt att få tag på bra svetsare som VILL åtaga sig liknande arbeten. Han är förövrigt mycket kompetent vad gäller motorer och allt annat som är bilrelaterat.

Idag är bilen helt rostfri och inpassning av kaross, dörrspringor, grill m.m. är i full gång. Jag räknar med att kunna lackera om ca 2 veckor.

Med vänliga hälsningar

Håkan Skålberg

Link to comment
Share on other sites

Hei Håkan

Det høres jo riktig så spennende ut men jeg er redd pengene ikke strekker til på denne tiden av året :cry:

Dette vil fort koste endel kroner regner jeg med.............

Og det vil jo ta litt tid.........må jo først plukke ned og se,deretter bestille deler/plåt fra USA............hmmm.

Jeg er ikke spesielt motorkyndig men kunne sikkert ha demontert skjermer og panser(huv? ).Men må frontruta ut også?Dashbordet med?

Hvilke konsekvenser medfører bytte av cowl i forhold til lakkering? Holder det med innvendig lakkering av cowlen etter bytte og kanskje litt rundt kantene der det blir svetsat?Eller må det også lakkeres over hele topplata for luftinntaket?

Om du vet da............... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hej Elwaro.

Om du skickar mig ett mail så kan jag sända över några foton.

hkan.sklberg@telia.com

Framrutan bör nog tas ut och inredningen under instrumentpanelen.

Har du tur kanske det räcker med att lackera "runt kanterna".

Tyvärr brukar det blir mer omfattande än det ser ut från början. Torpedväggen och golven kan också vara rostiga.

mvh

Håkan

Link to comment
Share on other sites

Hei Elwaro

Om dette er noe Ulf kan??????! Du vil bli "litt" overasket hva den mannen kan og hva han har! Tro meg.

Hvis du har vært på treffene på Tyrigrava og graver litt i hjernebarken....

Stikkord: Shelby...

JohnRB

Link to comment
Share on other sites

Har fått endel gode tips og råd fra Håkan om en dyktig person i hjemtraktene hannes.

Men jeg tar gjerne i mot flere.Har ikke tatt noen kontakt med ham i Moss som du også tidligere nevnte.Kvier meg vel litt for å begynne å ringe rundt når jeg ikke har fullstendig oversikt over problemene ennå.

Men kanskje kjenner du litt til mengde arbeide og ca.kostnader for å få utbedret cowl'n? Må som kjent demontere en hel masse og deretter få sveiset begge sider nede i cowl'n med ny plåt osv.

Link to comment
Share on other sites

Okey,skader jo ikke å ta en tlf. Skal gjøre det så kan det vel hende han kan antyde en ca. kostnad på dette.Da får jeg jo et sammenligningsgrunnlag opp mot det "våre" svenske venner skal ha også.

Uansett,det er jo ikke lett å gi noen priser over tlf. men en viss "feeling" får en jo........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...