gniraz August 29, 2019 Report August 29, 2019 Någon som vet vad dessa prylar är till lite mer exakt.. Citera
Getaway sthlm August 30, 2019 Report August 30, 2019 Du får nog vara lite mer precis i din fråga, vad jag ser så är det växelspak (auto), kylare, kylfläkt, luftburk och kupéfläktenhet. Vad är du ute efter? Till vilken modell? typ av motor/vxl låda? Citera
gniraz August 30, 2019 Author Report August 30, 2019 6 timmar sedan, Getaway sthlm said: Du får nog vara lite mer precis i din fråga, vad jag ser så är det växelspak (auto), kylare, kylfläkt, luftburk och kupéfläktenhet. Vad är du ute efter? Till vilken modell? typ av motor/vxl låda? Ja jag fundera över vilken motor eller växelåda sakerna tillhör ifall någon skulle va intresserad av något som tex kylaren med kylning för automatlåda antar ja kanske kan glädja någon men jag vet ju inte själv vad dom passar på för bil förutom att de borde vara ford saker runt 60-70tal.. Citera
Thomas19 August 30, 2019 Report August 30, 2019 (redigerad) Man kan inte alltid avgöra vilken årsmodell eller bilmodell de tillhör eller passar till bara genom att titta på ett foto. För att underlätta kanske du måste ta mått. Väsentliga mått är ju total bredd, total höjd, höjd fästpunkter, bredd fästpunkter, ev hål för axel, styrtapp eller fästpunkter, diameter på fläktbladen osv Jag skall ge mig på att gissa lite. Beroende på höjden på kylaren (dock ingen modell jag känner igen till Mustang) tror jag det är tidig eller sen 60-tal, kupefläkthuset tror jag passar alla 60-tal Mustang, Luftfilterburk beror nog på förgasare, så mao tror jag att du har delar till en 60-tals ford (vågar inte ens gilla modell då många har lika delar), men får du reda på vad en av delarna hör till tror jag du kan utgå från att resten hört till samma. OBS! GISSNING!!! Ändrade %s av %s (%s) Citera
JohnRB September 2, 2019 Report September 2, 2019 Om det er orginalprylar så bruker det finnes lite bokstaver/siffer som kan hjelpe til med å identifiera hvilken bil dom kommer från. t.eks kylarenmog flekten. Bruker stå på sidan innstansad typ C4 + lite til. Se vad du hittar. Om jag skulle gissa. Tidig 60 tals fullsize. Citera
CMC-49 September 2, 2019 Report September 2, 2019 vxlspak är till 3 vxl 65 och upp Kylaren är troligtvis ej till mustang. Fläktblad säkerligen fullsize ford galaxie eller liknande går att ha på mustangen men kan ta i fläktskyddet luftrenarn troligtvis till pick up 70 tal går att ha på mustang men betydligt fulare modell Värmepaket 67-68 Citera
Recommended Posts