Jump to content

Hur få till stripes på en mustang gt?


micke1967

Recommended Posts

Hejsan

Om man köper en Mustang 2008 som är enfärgad i tex orange eller annan färg och tycker den skulle må bra av lite ränder..

Hur gör man om man tex vill få till vita ränder på bilen typ som i bilden..dvs vita stripes på huv tak bagage mm..

Köper man då stripe kit??vart om så?? Och om man bor i trestadsområdet vart skulle bästa närmaste firma att sätta dit dem kunna finnas och vad kan det kosta allt som allt ca??

Eller är det bättre att lämna bilen på lackfirma och be dem lacka in samma ränder?? Och om så vad för bra firmor finns då runt trestad och vad ungefär kan det kosta?

mvh micke

mustang stiprs.JPG

Link to comment
Share on other sites

Närmsta dekalfirma kan fixa det åt dig, bara att fråga vad de tar för att tillverka och montera. Stripesen håller sig fräscha i några år. Mina har suttit på i 5 år nu, köpte dem i ett kit från usa.

Lacka är det som håller bäst/längst, men kostar också mer. Bara att fråga någon seriös lackfirma vad det tar för det. Beror på om man får det med eller utan kvitto.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag gjorde stripes på min "gamla" mustang. Jag lämnade in den på firma som ovan nämner här. Eftersom jag bor i Stenungsund så kontaktade jag Totalreklam där och dom gjorde det enligt mina önskemål. Tror jag betalade någonstans runt 3000+ för det. Blev supernöjd och snyggt. Se nedan. 🙂 Så nu när den rullar vidare hos någon annan i Sverige så är den lätt å känna igen. 🙂

IMG_4522.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...