Darkis September 7, 2019 Report September 7, 2019 Vad är det för skillnad på alla begrepp ex GT, 500 , 550, BOSS, Sportback, shelby.. vad har jag för någon modell är det nåt jag har osv .. man verkar inte inte hitta så mycket på nätet mesta dels man hittar är mot skillnad mot shelby ..är det nån som kan light me så vore det kanon! mvh Citera
Cyberknutte September 12, 2019 Report September 12, 2019 (redigerad) Jag gör ett försök att svara på frågan. S550 är internkoden på den senaste generationen Mustang. Kan jämföras med BMW:s E39, F11... eller Mercedes W220... o.s.v. Det finns 2 olika standardmotorer, turbo 4:a och V8. Ecoboost = Turbo 4:a (Samma som i Focus RS, men lite annorlunda programmering) GT = V8 Det finns 2 olika karosser, Coupé och Cab. Coupén = Fastback Cab = Cab Det finns vad jag vet inget som heter Sportback. Sen finns det olika specialmodeller med mer prestanda. Shelby GT350 = mer motor och väghållning, GT350R = ännu mer väghållning. Shelby GT500 = värstingen som kom nu i år. Modellbeteckningarna Shelby GT350 och Shelby GT500 har funnits i tidigare generationer av Mustang. BOSS är en äldre specialmodell. Ford har inte släppt någon S550 BOSS. Även om de heter Shelby GT350 så är de nya helt utvecklade av Ford. Namnet är bara där av historiska skäl. https://en.wikipedia.org/wiki/Shelby_Mustang#SVT_3rd_generation_GT350_(2015–) // Andreas Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Darkis September 12, 2019 Author Report September 12, 2019 (redigerad) 3 timmar sedan, Cyberknutte said: Jag gör ett försök att svara på frågan. S550 är internkoden på den senaste generationen Mustang. Kan jämföras med BMW:s E39, F11... eller Mercedes W220... o.s.v. Det finns 2 olika standardmotorer, turbo 4:a och V8. Ecoboost = Turbo 4:a (Samma som i Focus RS, men lite annorlunda programmering) GT = V8 Det finns 2 olika karosser, Coupé och Cab. Coupén = Fastback Cab = Cab Det finns vad jag vet inget som heter Sportback. Sen finns det olika specialmodeller med mer prestanda. Shelby GT350 = mer motor och väghållning, GT350R = ännu mer väghållning. Shelby GT500 = värstingen som kom nu i år. Modellbeteckningarna Shelby GT350 och Shelby GT500 har funnits i tidigare generationer av Mustang. BOSS är en äldre specialmodell. Ford har inte släppt någon S550 BOSS. Även om de heter Shelby GT350 så är de nya helt utvecklade av Ford. Namnet är bara där av historiska skäl. https://en.wikipedia.org/wiki/Shelby_Mustang#SVT_3rd_generation_GT350_(2015–) // Andreas Tack så mycket för att bena ut begrepp ect . sportback jag menar fastback jag är fortfarande kvar i Audis värld (ägt 3 Audis före )med andra ord så har man bara en vanlig Mustang 2016 GT , då är min fråga har inte GT oxså ett internkod ? Med vänlig hälsning, Robert Ändrade %s av %s (%s) Citera
Mustangmike September 12, 2019 Report September 12, 2019 3 minuter sedan, DarKIs said: GT är tillägget för V8 på alla Mustanger sen begynnelsen. Citera
Darkis September 12, 2019 Author Report September 12, 2019 2 timmar sedan, Mustangmike said: GT är tillägget för V8 på alla Mustanger sen begynnelsen. Allright det hade jag nästan listat ut, men mustang GT har ingen internkod till ex 400 så man inte står som en torsk och när nån frågar " Jasså har du en F150 GT " hahahaha Citera
Recommended Posts