Jump to content

Rycker till


kanske mustang

Recommended Posts

När man accelererar  kraftig  vid om körning eller från stillastående så rycker bilen till några gånger ganska kraftigt så man hoppar. Inga indikationer eller annat. vad kan det vara. Har väl gått 1200 mil nu tror jag. Börja med att hålla i ksprit ? eller boka  tid hos Ford direkt ?

Link to comment
Share on other sites

Jag hade spikningar när jag tankat V-power på en lokal mack, så har slutat med det och kör 95-oktan istället, så är bränslet iaf färskt....
(Bilen larmade inte men de kändes ändå tydligt, men tydligen inte tillräckligt för att slänga felkod)


Så har du V-power så kör bort det lite sakta och fyll med 95 oktan, risken är väl att din mack inte heller har världens omsättning på V-power när vi bor i mindre samhällen.

Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, kanske mustang said:

När man accelererar  kraftig  vid om körning eller från stillastående så rycker bilen till några gånger ganska kraftigt så man hoppar. Inga indikationer eller annat. vad kan det vara. Har väl gått 1200 mil nu tror jag. Börja med att hålla i ksprit ? eller boka  tid hos Ford direkt ?

Normalt att det spinner loss lite innan antispinn sätter stopp med ett ryck eller kasst, koppla ur den med knappen och håll högerpedalen stumt i mattan medan du parerar med ratten så slipper du såna kast.

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset om att koppla ur antispinn, jag har försökt att provocera fram ryckningarna nu men de kommer inte. Så det var nog det som var problemet 🙂

 

ska bara uppdatera eller kolla oljan i växellå´dan med  för att se om även de kan bli lite mindre ryckig och växla mjukare. Den kan växla ner ganska hårt med tex när man brommsar ner för en rondell. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...