Jump to content

Slänger ut en fråga om rvs tillsats.


Recommended Posts

Hej på er.

Jag undrar om nån av er har erfarenhet av RVS technology transmission treatment?

https://rvs.se/index.html

Undrar om någon testat och lyckats få mindre oljud från bakaxel med detta??

slitna axlar blir det med tiden och det sjunger gärna i dom. Ska hjälpa en kompis i vinter att fixa till hans falcon och det är stram budget så det vore ju fint om detta var ett alternativ att pröva på hans bil. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jo om saker låter för bra för att vara sant så är det oftast det, men han vill gärna testa och jag undrade om nån redan gjort ett test? Annars blir det nog mythbusters i ford falcon framåt våren..

 

Link to comment
Share on other sites

Skall du testa kan du lika väl testsa detta http://www.ceramizer.com/ samma vara till ett bättre pris.

Jag har testat i en bil (Citroen c6) både motor och växellåda Bilen har gått 36000 mil och var lite kärv i växellådan samt att man kunde märka att cynkringarna var lite slitna.

Till min förvåning så hjälpte faktiskt behandlingen växellådan blev lättväxlad och inget cynkskrap . Cittror brukar ha ett litet "spårvagnsljud" från diffen som ökar med miltalet, men på det ljudet blev det ingen skillnad.

På motorn märktes ingen större skillnad, kanske att den gick lite jämnare på tomgång

Link to comment
Share on other sites

Hej. 

Tack för tipset, tyvärr tror jag han beställt redan men ja ska nämna detta för honom iallafall👍

Kul att det funkade för dej. Vi får se hur detta går..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...