Mikhed November 2, 2019 Report November 2, 2019 Byter bärarmarna och när jag tar ner fjädrarna sitter det en ring med tre öron mot vagnsbultarna vid övre stötdämparfästet på ena sidan. Behövs den eller var hittar jag en till? Citera
Per Berglund November 2, 2019 Report November 2, 2019 Lite svårt förstå vad du menar. Ta en bild Citera
Mikhed November 2, 2019 Author Report November 2, 2019 Mellan fjäder och tornet låg en bricka med samma diameter som fjädern. På denna fanns öron som låg mot vagnsbulten som håller övre stötdämparfäste. ( har redan återmonterat denna men på andra sidan saknades den) Citera
Mikhed November 2, 2019 Author Report November 2, 2019 Sidan med den efterfrågade brickan är redan monterad. Förstod skillnaden först när jag tog ner den andra. Det handlar alltså om en bricka med samma diameter som fjädern med invändiga öron som livar med de tre vagnsbult som håller övre stötdämparfästet Citera
Per Berglund November 2, 2019 Report November 2, 2019 (redigerad) Låter som det inte hör dit överhuvudtaget. Ska bara sitta en gummibussning mellan fjäder och stötdämartorn Du angav inte årsmodell så kan inte helt svara Ändrade %s av %s (%s) Citera
Thomas19 November 3, 2019 Report November 3, 2019 Om du har en -67a låter det lite som den delen som finns på sprängskissen. Men inte en bricka under fästet. Citera
Mikhed November 3, 2019 Author Report November 3, 2019 Det är en -65, typiskt att jag hann återmontera sidan med denna mystiska bricka då! Citera
Per Berglund November 3, 2019 Report November 3, 2019 3 timmar sedan, Mikhed said: Det är en -65, typiskt att jag hann återmontera sidan med denna mystiska bricka då! Du satte väll gummi isolationen? Annars bara ta ner och gör om utan den både låter det och kan bli skador Citera
björn andersson November 5, 2019 Report November 5, 2019 Hej Jag har dessa brickor på min 66 conv. . Man ser att brickan ligger mot bultarna och den borde fördela kraften från fjädern . Citera
Mikhed November 7, 2019 Author Report November 7, 2019 Säljer du en..? Skoja bara men jag lyckas verkligen inte hitta en till. Tacksam för tips! Citera
Mikhed November 16, 2019 Author Report November 16, 2019 Här är den mystiska brickan men jag gav upp, nu är det utan på båda sidor! Citera
Recommended Posts