Jump to content

Recommended Posts

Har börjat plocka med min 64 1/2. Tänkte fixa småplock i vinter, t.ex kantrande rutor och mesig diffspärr. Har googlat en del på just sådana detaljer som bussningar till rutorna och handtag till ventilationsruta. Detaljer av den här karaktären verkar finnas  hos exempelvis CJ Ponyparts men hittar ingen återförsäljare i Sverige. Finns det några bra kanaler för sådana grejer här?

Japp, VP Autoparts har mycket bra priser på det mesta och bra sortiment. Har blivit mycket inköp där trots USA-inköp.
Dalhems har bra utbud på nätet men inte allt hemma och ganska dyra.
Rolands Mustang har skapligt utbud men inga bilder.
Hansen Racing har jag inte provat.
Har säkert missat några....

Sen kan du ju köpa direkt från USA CJ Ponypart, Kentucky Mustang Autoparts, National Parts Depot, i egen regi eller genom någon som sysslar med inköp. Sen finns det ju hur många som helst återförsäljare till i USA, men dem har jag inte erfarenhet av.
Räkna då med dubbla priset, frakt och import kostar ungefär lika mycket som varan i USA.

Hansen racing har jag börjat använda mig mer av. Väldigt smidigt då jag kan beställa från dem genom mekonomen och därmed slippa fraktkostnader. Bra om man bara ska ha någon enstaka del.