68gt390 January 24, 2005 Report January 24, 2005 köpte spraycans som heter interior color for 65-73 mustang black(tydligen ebony black) tyckte inte den passade, för blank.Upptäckte sen att det finns lite att välja på...men vilken är det?CHARCOAL BLACK - SEMI-GLOSSlåter det vettigt?och om man har svart inredning är det samma svartfärg till allt i inredningen? dörrar, instr bräda, paneler mm.?eller är det olika färger??tack på förhand!!/Martin Citera
göran cmc 302 January 24, 2005 Report January 24, 2005 Charcoal black - semigloss är den rätta färgen och skall användas på allt i inredningen om Du har svart som inredningFärgen är MYCKET tunn och täcker dåligt varför den MÅSTE sprayas iMÅNGA - TUNNA lagerLycka till Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 24, 2005 Report January 24, 2005 Hej.Glöm inte ordet irid som har en mycket viktigbetydelse för att fägen skall bli original lik. Det är mycket viktigt att använda färgen Charcoalblack IRID som använd på metallytor sidor bak-säte mm original, en färg som har lite av metalik effekt. :wink: Citera
Dread January 24, 2005 Report January 24, 2005 När jag skulle lacka min inredning så beställde jag ett par sprayburkar Charcoal Black från Sven Ullman. Tyvärr var färgen så tunn så efter två hela burkar syntes knappt något på instrumentbrädan. Jag tog istället och skickade delarna till en lackerare som fixade det. Skickade med denna kod till honom:4464 - Charcoal BlackCharcoal Black Poly. Ditzler 32586Här står (visserligen knappt läsbart) vilka delar som skall lackas:http://autocolorlibrary.com/cgi-bin/search/searchpic.pl?1968-ford-pg02.jpg Citera
Recommended Posts