January 9, 20205 yr comment_170262 Hej! Ska byta ut röret som katalysatorn sitter på/i finns ju två olika rör X Eller H rör. Vad har ni för rör på era bilar och varför? Mvh Leon
January 9, 20205 yr Author comment_170264 5 minuter sedan, corvette said: Har kört X-pipa på alla mina Mussar okej, hur är ljudet från den jämfört med H pipa? lästa någonstans att den va lite vassare i tonen medans H pipan var lite mer dov och mullrig, kan det stämma?
January 9, 20205 yr comment_170265 ja det stämmer det du skrivit, så de beror på vilken ton du vill ha på din Musse
January 9, 20205 yr comment_170272 Jag har x på min 07a men skulle hellre ha H men finns inte till longtube headders. Förutom ljudet så är skillnaden var vridmoment och effekt hamnar i registret. H ger bättre botten medzns X ger lite mer effekt men väldigt högt upp. 99% har mest nytta av H för det ger mer vrid där du kör=bättre körbarhet och man sällan är där uppe där X ger något. Men ljudet gör att folk vill ha det. Bättre körbarhet är anledningen till att alla tillverkare av bilar med V motorer alltid har H när bilen lämnar bandet. Reservation för Italienarna 😉
January 9, 20205 yr Author comment_170273 32 minuter sedan, Mustangmike said: Jag har x på min 07a men skulle hellre ha H men finns inte till longtube headders. Förutom ljudet så är skillnaden var vridmoment och effekt hamnar i registret. H ger bättre botten medzns X ger lite mer effekt men väldigt högt upp. 99% har mest nytta av H för det ger mer vrid där du kör=bättre körbarhet och man sällan är där uppe där X ger något. Men ljudet gör att folk vill ha det. Bättre körbarhet är anledningen till att alla tillverkare av bilar med V motorer alltid har H när bilen lämnar bandet. Reservation för Italienarna 😉 Så det är lite Ljud vs "körbarhet"? Hmm ljudet är ju lite mer lockande dock Men mer botten kraft skulle den ju inte må dåligt av
January 10, 20205 yr comment_170282 17 timmar sedan, Mustangmike said: Jag har x på min 07a men skulle hellre ha H men finns inte till longtube headders. Förutom ljudet så är skillnaden var vridmoment och effekt hamnar i registret. H ger bättre botten medzns X ger lite mer effekt men väldigt högt upp. 99% har mest nytta av H för det ger mer vrid där du kör=bättre körbarhet och man sällan är där uppe där X ger något. Men ljudet gör att folk vill ha det. Bättre körbarhet är anledningen till att alla tillverkare av bilar med V motorer alltid har H när bilen lämnar bandet. Reservation för Italienarna 😉 håller inte alls med bytte bort mitt original system mot ett MBRP 3" STREET CATBACK EXHAUST - 409 STAINLESS STEEL samt monterade dit ford racing Xpipe. oj vilken skillnad.. bättre svar på gasen mer mellan register.. allt blev bara till det bättre ! har mest hållit på med hojar och h.pipe är ju bara för att fördela trycket i avgassystemet Xpipe gör att du får med sug utav pulserna i avgassystemet och då tömmer förbrännings rummet snabbare!
January 10, 20205 yr comment_170283 27 minuter sedan, Ricksson said: håller inte alls med bytte bort mitt original system mot ett MBRP 3" STREET CATBACK EXHAUST - 409 STAINLESS STEEL samt monterade dit ford racing Xpipe. oj vilken skillnad.. bättre svar på gasen mer mellan register.. allt blev bara till det bättre ! har mest hållit på med hojar och h.pipe är ju bara för att fördela trycket i avgassystemet Xpipe gör att du får med sug utav pulserna i avgassystemet och då tömmer förbrännings rummet snabbare! Nu gjorde ju du väldigt mycke mer än att bara bara bytte mellan H- och X- pipe och allt annat var oförändrat och identiskt. Det har för övrigt med fysikens lagar och att göra och är inget eget personligt tyckande 🙂