jorsei January 27, 2005 Report January 27, 2005 Tjena.Kör med standard ignitor funkar perfekt.Kan rekommendera,startar bra,bra tomgång och lägre bränsleförbrukning säger dom.Det sistnämda har jag inte kollat.Jorma Citera
Gäst January 27, 2005 Report January 27, 2005 Hmm nått strul med tiden som ni ser! Funkar kanon med Ignitor!Ignitor II är mycket bra!!Jag har testat vanlig Ignitor och den är bra så länge man inte har en motor som varvar mycket.Den hänger inte med då.Dessutom är det en chansning eftersom din orginal fördelare måste vara i gott skick!Jag tycker ändå det är värt att satsa på en MSD Pro BilletKlart bäst och vilken kanontändning du får tillsammans med en MSD 6A lådaFöresten "Morgan Roos" här och jag satte in en sådan i hans 351C och maskinen ryter nu igång bara man tittar på nyckeln.Det kan du väll hålla med om Morgan?? Föresten han har en Mallory Unilite till salu!Nu måste jag få "provision" om det blir affär! Citera
Morgan Roos Cmc 549 January 27, 2005 Report January 27, 2005 Helt klart är att MSD har gett min Musse en ny karaktär. Kan varmt rekommendera kombinationen MSD Pro Billet + Boxen.Mer om Malloryn kan ni läsa under Säljes........Pelle, klart att du erhåller kickback BästaRoos Citera
Fredde77 January 27, 2005 Report January 27, 2005 Hej,Någon som har erfarenhet av brytarlösa tändsystem? Funderar att införskaffa ett Flame-Thrower Ignitor II till våren./Fredde Citera
Fredde77 January 28, 2005 Report January 28, 2005 Jag tycker ändå det är värt att satsa på en MSD Pro Billet. Klart bäst och vilken kanontändning du får tillsammans med en MSD 6A låda Föresten "Morgan Roos" här och jag satte in en sådan i hans 351C och maskinen ryter nu igång bara man tittar på nyckeln.Det kan du väll hålla med om Morgan?? Föresten han har en Mallory Unilite till salu!Nu måste jag få "provision" om det blir affär! Hej och tack för svaret!Vad får man pröjsa för en MSD Pro Billet?(Levereras ovanstående brytarlös? M a o, det behövs ingen Ignitor?)För att denna tändning skall fungera behöver man även en MSD 6A låda eller räcker det med en orginalspole?Jag undrar om jag är ute och "cyklar" nu....... /Näsman Citera
Gäst January 28, 2005 Report January 28, 2005 Det finns olika MSD fördelare.Dels den som enbart går till MSD tändbox och den skulle jag välja men det är ju dyrare samtidigt eftersom du måste köpa en box ocksåFördelare 8477 $270MSD-6A tändbox $160Sen finns MSD fördelare som du kopplar på orginal tändsystem.Ingen särskilld tändbox behövs.Nr 8350 $296Dessa fördelare är helt brytarlösa.De har en magnetisk pickup istället för mekaniska brytareSen har dom vacumstyrd tändförställning som är att rekommendera för gatbrukPriser tagna från Summit racing.Beställer du tillsammans med andra så får du hem det till dörren för ca 11-12kr per $ Citera
Fredde77 January 28, 2005 Report January 28, 2005 Tackar! Känns som "overkill" i mitt fall vad gäller tändboxen./Fredde Citera
sniffer February 4, 2005 Report February 4, 2005 De fins inget komplett paket med både box,fördelare och tändspole så man kan få det lite billigare för att man köper allt ? Citera
Recommended Posts