Per Berglund January 29, 2020 Report January 29, 2020 Nu börjar den helt nyutvecklade 7,3L Godzilla motorn komma ut till allmänheten och motorbyggare. Kanske denna motor så småningom har möjligheten konkurrera med Cheva förträffliga LS maskin? Ford 5.0 Coyote är knasigt över konstruerad och komplex plus den inte är i närheten att ens passa i våra reliker Här ett klipp som visar att de mindre dimensionerna på 7.3L har möjligheter och dessutom allt är super gediget för HP älskare. Del 1 Del 2 Citera
Martin Bäckström March 19, 2020 Report March 19, 2020 Chevy LS är attraktiv för sin stötstångs konstruktion, som ger kompakta mått, och med två ventiler/cylinder så blir toppen också enkel att hantera. Sen låter den bra. Varför monterar du inte en sådan? Du kan hitta den mycket billigare, och finns i alu utförande mm. Denna kan nog bli dyr, och svårt att få reservdelar mm. Citera
Per Berglund March 19, 2020 Author Report March 19, 2020 11 minuter sedan, Martin Bäckström said: Chevy LS är attraktiv för sin stötstångs konstruktion, som ger kompakta mått, och med två ventiler/cylinder så blir toppen också enkel att hantera. Sen låter den bra. Varför monterar du inte en sådan? Du kan hitta den mycket billigare, och finns i alu utförande mm. Denna kan nog bli dyr, och svårt att få reservdelar mm. Håller helt med dig och för några år sedan var jag nära med en LS i 69an Finns ingen bättre än LS för närvarande Men backa ur för jag insåg jag inte har timmar tillräckligt på fritiden att genomföra varken LS eller nått annat udda motorjobb heller. största hindret med LS i klassiker är oljetråget som sitter på fel sida. I mitt fall skulle det innebära stora ingrep i antingen bilen eller på motorn. Det är tid jag inte har lust till. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.