Jump to content

Sänking av GT 2016


Recommended Posts

Tjena

fråga 1

har ringt runt idag om priset på sänkning och det varierar kraftigt , ford vill ha 9000kr för arbetet och en annan lokal jänkarverkstad tar 4500kr för jobbet vilken skillnad på priset.. och en fråga han (billigare) frågade var om det var delad eller stel

vad jag vet är det väl delad på 2016 GT va?

fråga 2

och sen den eviga tjaten ni som nu har haft era sänkingsatser ett tag, tänkte på fords egna Eibach pro kit den som sänker 2,5cm fram o 2cm bak. hur har ni upplevt det, ex klonkar det vägbulor det finns extremt mycket vägbulor i västerås och vissa är lite skadade och vissa är högre än vissa ..  

Link to comment
Share on other sites

Tjo.. Har ju också 2016. Redan nu är jag orolig för vägbulor. Varför vill du sänka ? Nyss var du ju ute på Ängsö,vill du inte åka dit fler ggr, med Mussen ?

Förexten, Båda 2 eller finns fler   i Gurkstan. Hoppas vi träffas nån gång 🙂 

Ps. Ser du ett svart VRÅL-åk kan det vara lilla jag ....

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Mustangmike said:

Har du specat vad som ska ingå eller är det upp till den som svarar att tolka va du vill ha gjort och offerera därefter?

nej ursäkta det var bara en information. fjädrarnas pris har jag inte räkna med det är endast monteringen.

Jag ringde upp jänkarverkstan igen och frågade vad han skulle ta att montera fjädrarna och göra en hjulinställning fram, och nämde att det kan vara en delad bakaxel då höjde han med 1000-2000kr så då hamnade han på 7000kr för monteringen så antagligen så räknade FORD ut att jag har delad bakaxel men det ändå 2000kr billigare...

sen ville jag bara höra vad ni upplever efter en sänkning har läst i forumet men hittar inte direkt de svar jag letar efter..

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
1 hour ago, Kapten Telge said:

Tjo.. Har ju också 2016. Redan nu är jag orolig för vägbulor. Varför vill du sänka ? Nyss var du ju ute på Ängsö,vill du inte åka dit fler ggr, med Mussen ?

Förexten, Båda 2 eller finns fler   i Gurkstan. Hoppas vi träffas nån gång 🙂 

Ps. Ser du ett svart VRÅL-åk kan det vara lilla jag ....

Nej har du fabriksfjädrarna behöver du inte oroa dig alls, dom går över alla vägbulor i Västerås, och ut till Engsö är det inga problem heller. men eftersom det är 2,5cm fram och 2 cm bak så är det rätt så hög markfrigång på mustangen (inbillar jag mig)😋

Jag har kört Audi A5 som var sänkt med 2,5cm fram o 2cm bak och det var inga problem att ta sig fram över vägbulorna och ut till Engsö inga problem, och den var lägre i fronten men bilarna är ju olika byggda så man kan aldrig jämföra så, därför frågar jag er som har sänkt och hur ni har upplevt.. om ni har ångrat er med oljud som klonkade ljud förvisso hade jag samma oljud ett tag på A5 men den försvann efter ett åtgärd på verkstan, kom inte ihåg vad vad de gjorde men det blev tyst efteråt.

ja då får vi honka på varandra 😂

Ändrade %s av %s (%s)
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 2020-02-03 at 20:52, DarKIs said:

Nej har du fabriksfjädrarna behöver du inte oroa dig alls, dom går över alla vägbulor i Västerås, och ut till Engsö är det inga problem heller. men eftersom det är 2,5cm fram och 2 cm bak så är det rätt så hög markfrigång på mustangen (inbillar jag mig)😋

Jag har kört Audi A5 som var sänkt med 2,5cm fram o 2cm bak och det var inga problem att ta sig fram över vägbulorna och ut till Engsö inga problem, och den var lägre i fronten men bilarna är ju olika byggda så man kan aldrig jämföra så, därför frågar jag er som har sänkt och hur ni har upplevt.. om ni har ångrat er med oljud som klonkade ljud förvisso hade jag samma oljud ett tag på A5 men den försvann efter ett åtgärd på verkstan, kom inte ihåg vad vad de gjorde men det blev tyst efteråt.

ja då får vi honka på varandra 😂

Jo jag minns vad de gjorde de la en guka med fett på fjädertallriken så den fick röra på sig lite mer än att den skulle spännas och säga KLONK 😂

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Hur många av er har varti Västerås typ SummerMeet Powermeet då det hette så, och kört med era sänkta Mustanger, har ni klarat er över våra farthinder, tror inte att våra är nån skillnad  mot övriga i sverige men det är just här jag bor och kör !

Berätta gärna vilken modell av mustanger ni kört med och vad för sänkning ni hade 20-30mm , med spacers eller utan. samt originalhjul helst, för nu går jag i tankarna att beställa fjädrarna när som helst..

Detta kan vara bra för framtida referenser för andra som söker information, vi har ju som sagt drygt 50st fartgupp små som stora modeller korta och långa så kan nog säga att vi är en av sveriges tätaste med farthinder runt i innerstan och runt stadskärnan

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Kom igen nu, åk ut å mät skiten och ta kontrollen om du ska sänka extreemt, komunen har säkert spec på hur höga dom ska vara dessutom.

Ingen utan airride/justerbar luft kör omkring med en bil som inte kommer över.  

Om du håller dig till normala 1-1,5 tum sänkning och inte väljer fel profilhöjd, fula stora luckor vid skärmkanterna  och fel rullomkrets kommer det gå bra,PUNKT.

🙂

 

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
2 timmar sedan, Mustangmike said:

Kom igen nu, åk ut å mät skiten och ta kontrollen om du ska sänka extreemt, komunen har säkert spec på hur höga dom ska vara dessutom.

Ingen utan airride/justerbar luft kör omkring med en bil som inte kommer över.  

Om du håller dig till normala 1-1,5 tum sänkning och inte väljer fel profilhöjd, fula stora luckor vid skärmkanterna  och fel rullomkrets kommer det gå bra,PUNKT.

🙂

 

 

haha bra sagt men att stå mäta när det är trafik hela tiden är ingen bra idé jag vet att jag har frågat en jävla massa saker men man blir lite nojig och vet att frågan har varit uppe tidigare men har inte riktigt hittat rätt svar.   

Men jag har hela helgen på mig att fundera och på måndag så beställer jag isåfall 😄 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
(redigerad)

Så där ja nu har man fått mustangen sänkt, och ni som är intresserad så är det några bilder före och efter

FÖRE

IMG_1294.thumb.jpeg.7737d438d5261949e89d337c31d9e6f5.jpeg

IMG_1287.thumb.jpeg.5d025dd644c051dee5688fb9b57f1445.jpeg

EFTER

IMG_1400.thumb.jpeg.da3012bd67307641ead8bc0051395b90.jpeg

 

IMG_1402.thumb.jpeg.e2fbc900bf8155baf1adea9a861c2f06.jpeg

 

Blev riktigt bra inte för låg eller så, går bra att köra över farthinder i lagom fart 😄 och ni som bor runt om Västerås så har jag en kille som är prisvärd som gör jobbet galant 

Nästa projekt är nya vingen som är på lackning som skall på inom kort

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...