Jimmy_the_1 February 1, 2005 Report February 1, 2005 Hej jag håller på att byta från "snik"-bromsar till power brakes på min 69. Eftersom jag aldrig gjort det för så undrar jag ifall det finns några svårigheter. Är det något mer än vakuumslangen som ska kopplas in extra till den nya bromsservon?tack på förhandJimmy Citera
Leijon CMC 855 February 2, 2005 Report February 2, 2005 Om du ska köpa ett kit från MP Brakes i USA till 69 får du med allt du behöver. Servo, skivor...allt. inkl. fördelnngsventilen så du får 70/30 bromseffekt. Annars är det nog bara en ny slang till vaccum. Någon får rätta mig om jag har fel. :wink: http://www.mpbrakes.com/Är det så att du ska göra ett eget hemmabygga kan det kanske vara svårare att hitta alla grejor man behöver. MEN det kan bli billigare än att köpa ett helt kit.Vh Niklas Citera
Jimmy_the_1 February 2, 2005 Author Report February 2, 2005 Tackargrejerna köpte jag av roland... fick med precis allt utom vakuumslangen så det ska nog gå braTack igenMvh Jimmy Citera
mlindblom February 3, 2005 Report February 3, 2005 Hej. Kan nagon förklara vad skillnaden är mellan snikbromsar och powerbrakes? Har själv en 69:a med skivor i fram och med servo...Men tycker inte de är nat vidare bra...ingen aning vad det ar för slags skivor...? Ska ta och riva isär det nan gang och se hur det ser ut... Citera
Jimmy_the_1 February 3, 2005 Author Report February 3, 2005 hejSnikbromsar kallar jag broms utan servo... och powerbrakes med servo..Mvh Jimmy Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.