Jump to content

Recommended Posts

Hej jag håller på att byta från "snik"-bromsar till power brakes på min 69. Eftersom jag aldrig gjort det för så undrar jag ifall det finns några svårigheter. Är det något mer än vakuumslangen som ska kopplas in extra till den nya bromsservon?

tack på förhand

Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Om du ska köpa ett kit från MP Brakes i USA till 69 får du med allt du behöver. Servo, skivor...allt. inkl. fördelnngsventilen så du får 70/30 bromseffekt. Annars är det nog bara en ny slang till vaccum. Någon får rätta mig om jag har fel. :wink: http://www.mpbrakes.com/

Är det så att du ska göra ett eget hemmabygga kan det kanske vara svårare att hitta alla grejor man behöver. MEN det kan bli billigare än att köpa ett helt kit.

Vh Niklas

Link to comment
Share on other sites

Hej. Kan nagon förklara vad skillnaden är mellan snikbromsar och powerbrakes?

Har själv en 69:a med skivor i fram och med servo...Men tycker inte de är nat vidare bra...ingen aning vad det ar för slags skivor...? Ska ta och riva isär det nan gang och se hur det ser ut...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...