Darkis April 20, 2020 Report April 20, 2020 (redigerad) Hej eftersom alla frågar ifall jag får ha X-pipe eller om det är godkänt på besiktningen så börjar jag bli osäker ifall X-pipe går igenom bilbes. men ni som har haft det hur har ni besiktiga med eller utan... det är förövrigt FERRITA system, så Xpipe och bakre är FERRITA inget är gjort på headers eller annat Ändrade %s av %s (%s) Citera
Darkis April 21, 2020 Author Report April 21, 2020 22 minuter sedan, corvette said: inga problem med x-pipa Skönt trodde jag hade gjort en förhastad beslut, vad är det som INTE är tillåtet ? Citera
Corvette April 21, 2020 Report April 21, 2020 att överskrida bullernivån samt att ta bort kattarna Citera
Darkis April 22, 2020 Author Report April 22, 2020 20 timmar sedan, corvette said: att överskrida bullernivån samt att ta bort kattarna Tack för svaret! Citera
pools June 6, 2020 Report June 6, 2020 Hakar på denna tråd. Går det att byta kattarna till något annat med mindre motstånd som fortfarande inte ger för höga värden vid besikning? 1 Citera
Prime Mover June 22, 2020 Report June 22, 2020 On 2020-06-06 at 18:15, pools said: Hakar på denna tråd. Går det att byta kattarna till något annat med mindre motstånd som fortfarande inte ger för höga värden vid besikning? Klaras avgaskrav och bullernivå så ska det gå att byta till andra kattar. Kolla med din besiktning om det är OK med bara den vanliga besiktningens koll efter byte till kattar av annat alternativt märke eller om det krävs en mer omfattande mätning (min gissning är att den vanliga kollen vid besiktning räcker). EU´s konkurrens lagar ska medge att likvärdiga komponenter av annat fabrikat än Ford ska gå att använda. Har tillverkaren ett intyg på att EU krav uppfylls för bilmodellen så ska det normalt inte vara några problem (exempelvis Ferritas avgassystem som jag tror är cat back). Citera
Recommended Posts