Jump to content

Recommended Posts

Hej, har en liten fundering.

Skulle just fylla min C4:a som sitter i bilen med ny olja, men efter att ha slagit i 4-5 L så blev det en pöl på golvet. Hittar ett rör på vänster sida av växellådan som det rinner fint ur. Jag har en annan C4 löst på golvet och på den finns inte det här röret. Så min undran är, varför har ena lådan det här röret ? Ska det kopplas en vacum slang på röret ? Är det i så fall riktigt att det ska rinna olja ur röret ? Kan också säga att den sista liter jag fyllde tog ganska lång tid att fylla.

Tackar för svar.

/John

• 2 weeks later...

Hej! Jag hade samma problem för ett par dar sen! Gjorde samma sak fyllde i 5 liter och så rann det ur samma rör som du pratar om! :(

Tror inte att det ska vara någon anslutning på röret!?!?

Fick höra det röret kallas "gubbrör" :roll: eller nått sånt och skulle vara till för att man inte ska fylla i för mycket olja!

Nu är ju inte 5 liter för mkt man ska få i en 8-9 liter men man måste ta det lugnt, det många små skrymslen o kanaler i en automatlåda!

Hur som helst har jag slagit i "sakta" ett par liter till nu och sedan startat bilen, lagt i alla växellägen ett par ggr och sedan fyllt på till rätt nivå!

:lol: